تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765450
شناسه : 3765450
تاریخ :
برداشت ۴۴۰۰ تن زغال اخته از باغات استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عملیات برداشت ۴۴۰۰ تن زغال اخته از سطح ۶۷۰ هکتار از باغات این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر محمد پیله فروش با اشاره به برداشت زغال اخته از باغات استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری از سطح ۶۷۰ هکتار از باغات استان قزوین زغال اخته برداشت شده است.

وی افزود: سطح باغات زغال اخته استان ۶۷۰ هکتار و با عملکرد ۶۶۰۰ کیلوگرم در هکتار است که پیش‌بینی‌می‌شود از این میزان باغ بیش از ۴۴۰۰ تُن زغال اخته برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان را شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی تشکیل می‌دهد که در منطقه الموت روستاهای بخش الموت شهرستان قزوین شامل روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است.

پیله فروش با اعلام اینکه استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده‌های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مرداد تا اواخر مهر انجام می‌شود که یک مزیت برای استان به حساب می‌آید.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: زغال اخته محصولی مناسب برای صادرات است که معمولاً به‌صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود ولی به‌صورت خشک، مربا، کنسرو، آب‌میوه، سس، ژله، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی‌اکسیدان نیز قابل استفاده است.