تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3765446
شناسه : 3765446
تاریخ :
ادامه سناریوی حملات با سلاح سرد در آلمان اقتصاد ایران: رسانه‌های آلمانی حدود یک هفته بعد از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن، از حمله دیگری با چاقو توسط یک زن در اتوبوسی در شمال ایالت راین-وستفالن خبر دادند که طی آن حداقل ۶ نفر مجروح شدند که حال سه نفر از آن‌ها وخیم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، یک زن در حمله دیگری با چاقو در شمال ایالت راین-وستفالن آلمان حداقل 6 نفر را زخمی کرد که حال سه نفر از آنها وخیم است. پیش از این پنج مصدوم گزارش شده بود.

پلیس دورتموند از طریق سرویس آنلاین X اعلام کرد که این جنایت حوالی ساعت 19:40 شب گذشته در اتوبوسی در شهر زیگن-ایزرفلد رخ داد. بر اساس بیانیه‌ای جداگانه، اتوبوس با حدود 40 مسافر دیگر در مسیر جشنواره شهری در زیگن بود که زن مسافران را با چاقو هدف حمله قرار داد.

ماموران پلیس توانستند مهاجم 32 ساله را در محل به عنوان مظنون این حمله دستگیر کنند. همانطور که پلیس در ادامه اعلام کرد، در حال حاضر هیچ خطر دیگری وجود ندارد. عملیات پلیس در محل ادامه دارد. بر اساس این گزارش، صحنه جنایت برای چندین ساعت محاصره شد. پلیس در حال یافتن سرنخ ها و مصاحبه با شاهدان است.

بعد از این حادثه پلیس همچنین از شهروندان خواست گزارش‌های نادرست را در شبکه‌های آنلاین یا کانال‌های دیگر منتشر نکنند و به‌ویژه هیچ اشاره‌ای به حمله تروریستی نداشته باشند.

پلیس آلمان در حال حاضر "هیچ اطلاعاتی" در این مورد ارائه نداده است. مظنون برای پلیس شناخته شده است. این زن شهروند آلمان است. بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان نشانه هایی از بیماری روانی این زن وجود دارد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سخنگوی شرکت حمل و نقل این منطقه در مصاحبه ای اعلام کرد که راننده اتوبوس با حضور ذهن واکنش به این حمله نشان داد و بلافاصله پس از اولین جنجال در خودرو اتوبوس را متوقف کرد و همه درها را باز کرد. این امر به مسافران امکان می داد تا به سرعت از اتوبوس فرار کنند و شاید از اتفاق بدتر جلوگیری کرد. به گزارش رسانه ها در این اتوبوس کودکان و جوانان نیز حضور داشتند.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت شهر زیگن، بازدیدکنندگان از جشنواره این شهر مجاز به حمل چاقو با خود نیستند. تخلفات با ممنوعیت فوری اقامت، از جمله اخراج از محل برای تمام مدت جشنواره شهر همراه خواهد بود.

حدود یک هفته پیش هم مردی در زولینگن در ایالت نوردراین وستفالن، بازدیدکنندگان یک جشنواره شهری را با چاقو زخمی کرد. در اثر این حمله سه نفر جان باختند و هشت نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر ارتباط این دو جنایت وجود ندارد.

این حمله تروریستی شوک سختی به جامعه آلمان وارد کرد و بار دیگر بحث های سیاسی وامنیتی در این کشور را داغ کرد.

احزاب دولت فدرال آلمان در واکنش به حمله با چاقو در شهر زولینگن که منجر به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر شد درباره بسته ای از اقدامات برای تشدید سیاست مهاجرت و پناهندگی توافق کرده‌اند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان از "اقدامات گسترده" صحبت کرد. مارکو بوشمان، وزیر دادگستری این کشور نیز از بسته‌ای معقول و مفید برای بهبود وضعیت امنیتی در آلمان و اجرای سیاست واقعی حتی سخت تر در مورد مهاجرت صحبت کرد.

در این بسته به عنوان مثال، گسترش ممنوعیت چاقو و "ممنوعیت عمومی استفاده از تیغه های خطرناک" برنامه ریزی شده است. علاوه بر این، کاهش مزایا برای برخی از پناهجویان و حتی لغو مزایا برای برخی دیگر برنامه ریزی شده است.

اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که دولت آلمان به همراه ایالت ها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی در اپوزیسیون می خواهند به عواقب حمله در زولینگن رسیدگی کنند.

تعداد حملات با چاقو در آلمان اخیراً به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سال گذشته، پلیس 8951 مورد آسیب بدنی خطرناک و جدی را ثبت کرده است که در آن از چاقو برای جراحت یا تهدید به انجام آن استفاده شده است که در مقایسه با سال قبل تقریباً 9.7 درصد افزایش داشته است. 10.9 درصد از کل جرایم سرقت ثبت شده در سال 2023 حمله با چاقو بوده است.

انتهای پیام/