تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3765433
شناسه : 3765433
تاریخ :
کپسول بویینگ شکست خورد و بی سرنشین به زمین بر می‌گردد اقتصاد ایران: تاریخ بازگشت کپسول استارلاینر بویینگ به زمین مشخص شد. این کپسول هفته آینده بدون سرنشین از ایستگاه فضایی بین المللی جدا و به زمین باز می گردد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ناسا اعلام کرد درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و نبود هیچ اختلال فنی، استارلاینر جمعه آینده(۶ سپتامبر) از ایستگاه فضایی بین المللی جدا می شود تا به زمین باز گردد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، کپسول در ساعت ۲۲:۰۴ دقیقه روز ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی از آزمایشگاه فضایی جدا می شود و ۶ ساعت بعد در بندر فضایی وایت سند واقع در نیومکزیکو فرود می آید.

استارلاینر ۵ ژوئن سال جاری میلادی برای نخستین بار همراه ۲ سرنشین به فضا سفر کرد. این کپسول به طور موفقیت آمیز به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد. اما پس از آن مشکلات آغاز و استارلاینر با چند نشتی هلیوم و خرابی ۵ مورد از ۲۸ پیشرانه سیستم کنترل واکنش آن در راه رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی مواجه شد.

به همین دلیل ناسا به این نتیجه رسید بازگرداندن ۲ فضانورد به زمین با کپسول استارلاینر بسیار خطرناک است و هفته گذشته اعلام شد آنها در ماه فوریه سال آینده همراه کپسول اسپیس ایکس به زمین باز می گردند.