تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765410
شناسه : 3765410
تاریخ :
جوانان موفقیت علمی را دور از خود نبینند/باور به توانمندی ها اقتصاد ایران: بیرجند- رتبه چهار گروه علوم انسانی که از جوانان نخبه بیرجندی است معتقد است جوانان نباید رتبه های برتر و موفقیت علمی را دور از خود ببینند بلکه باید باور به توانایی های خود داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دبیرستان رشته علوم انسانی را انتخاب کرد. شاید از همان زمان در ذهنش خود را در ردای وکالت و یا قضات می‌دید که امروز که رتبه چهارم گروه آزمایشی علوم انسانی را به دست آورده تصمیم گرفته است رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب کند.

سخن از سید عارف خبیری جوان نخبه بیرجندی است که امسال نامش در بین برترین‌های کنکور سراسری می‌درخشد و رتبه چهارم را کسب کرده و مایه مباهات شهر و خانواده اش شده است.

علاقه جوان نخبه بیرجندی به علوم انسانی

عارف خبیری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: من دبیرستان شهید بهشتی تحصیل کردم و به واسطه علاقه ام رشته علوم انسانی را انتخاب کرده بودم.

این جوان نخبه بیرجند درباره شیوه مطالعه و سبک زندگی خود در سال کنکور بیان کرد: برنامه‌هایم معطوف به مطالعه و آزمون بود ولی در عین حال تلاش می‌کردم برای رفع خستگی و… تفریحاتی را هم در برنامه خود داشته باشم تا با نشاط بیشتری مطالعاتم را ادامه بدهم.

خبیری درباره حضور خودش در فضای مجاری در سال کنکور ادامه داد: طبیعی است که سعی می‌کردم از مسائل حاشیه‌ای به دور باشم و از آن فاصله بگیرم ولی به خاطر ارتباط با دوستان و برخی از مسائل درسی و البته تفریح و.. گاهی در فضای مجازی نیز حضور پیدا می‌کردم.

جوان نخبه خراسان جنوبی افزود: با توجه به جمع بندی‌هایی که انجام دادم در نظر گرفته‌ام که در حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم.

کسب رتبه برتر را از دور از خود نبینید

خبیری در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به جوانانی دارید که سال آینده در پایه دوازدهم تحصیل خواهند کرد و در واقع کنکوری هستند، یادآور شد: به همسالان خودم توصیه می‌کنم که به توانمندی‌های خود ایمان داشته باشید و کسب رتبه برتر را دور از خود نپندارید.

وی یادآور شد: هر چند من در دبیرستان شهید بهشتی (دبیرستان استعدادهای درخشان) تحصیل کردم و مدرسه در موفقیت من بی تأثیر نبوده است ولی در مجموع بیش از هر چیز تلاش و پشتکار هر کس موفقیت او را رقم می‌زند و کسانی که در سایر مدارس تحصیل می‌کنند هم می‌توانند در کنکور به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کنند.