تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3765404
شناسه : 3765404
تاریخ :
اصلاحات قانون اساسی ارمنستان به سال ۲۰۲۷ موکول شد اقتصاد ایران: در نتیجه توافق جدید در دولت ارمنستان، برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در این کشور برای سال ۲۰۲۷ میلادی برنامه ریزی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «آرمِن پرِس»، گریگور میناسیان وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان و رئیس شورای اصلاحات قانون اساسی پس از پایان جلسه دولت در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه، برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ارمنستان برای سال 2027 میلادی برنامه ریزی شده است، گفت: این به این معنا است که ما روی جزئیات این سند سخت و پیچیده با آرامش تمام کار خواهیم کرد، نه فوری و شتابزده، بحث های عمومی زیادی برگزار خواهیم کرد و با دقت تمام با همه متخصصان کار خواهیم کرد.

وی افزود: آخرین جلسه شورای اصلاحات قانون اساسی 20 روز پیش برگزار شده و جلسه بعدی هم در تاریخ 5 سپتامبر سال جاری میلادی برگزارخواهد شد که در راستای آن موضوع ارائه شده توسط دانیئل ایونیسیان مطرح و بررسی خواهد شد.

شورای اصلاحات قانون اساسی با تصمیم نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان در ژانویه سال 2022 میلادی تأسیس شده و باید تا 2027 میلادی پیش نویس اصلاحات قانون اساسی را تهیه و به دفتر نخست وزیر جمهوری ارمنستان ارائه کند.

مقامات ترکیه و جمهوری آذربایجان بارها عنوان کرده اند که یکی از شروط عادی سازی روابط با ارمنستان، تغییر بندهایی از قانون اساسی این کشور است که در آن به بخش هایی از خاک این دو کشور اشاره کرده و آنها را از آن ارمنستان دانسته است.

انتهای پیام/