تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765393
شناسه : 3765393
تاریخ :
موفقیت علمی نیاز به تلاش مستمر دارد/سال بدون استرس کنکور اقتصاد ایران: بیرجند- رتبه چهار گروه ریاضی و فیزیک و از جوانان نخبه شهرستان فردوس گفت: موفقیت و داشتن رتبه برتر در آزمون سراسری با تلاش یکی – دوماه به دست نمی‌آید بلکه نیاز به برنامه و تلاش مستمر دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شب گذشته نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد و داوطلبان نتیجه یک سال تلاش و کوشش علمی خود را مشاهده کردند.

برای خراسان جنوبی‌ها اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری همراه با یک افتخار بود چرا که رتبه چهار در گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی از جوانان خراسان جنوبی بودند که برای همه ما یک افتخار محسوب می‌شود.

سال بدون استرسی داشتم

فرزاد حلاج مقدم، جوان پر استعداد اهل شهرستان فردوس که رتبه چهار در گروه ریاضی و فیزیک را به دست آورده است در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: من سال دهم و یازدهم را در مدرسه شهید بهشتی (استعدادهای درخشان) و سال دوازدهم را در دبیرستان باقرالعلوم شهرستان فردوس گذراندم.

وی بیان کرد: من طی یک سال گذشته در همه آزمون‌های آزمایشی و …که شرکت می‌کردم رتبه خوبی به دست می‌آوردم و از این نظر نگرانی بابت نتایج آزمون نداشتم و در واقع سال کم استرسی و اضطرابی را گذراندم.

رتبه برتر کنکور سراسری ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کنم که انتظار رتبه چهار کنکور را نداشتم ولی مطمئن بودم که رتبه بسیار خوبی را به دست خواهم آورد.

روزی حدود ۹ ساعت مطالعه می‌کردم

حلاج مقدم گفت: در یک سال گذشته در حدود ۹ تا ۱۰ سال مطالعه می‌کردم و در حال حاضر نیز قصد دارم که در دانشگاه صنعتی شریف درس بخوانم ولی هنوز درباره رشته تحصیلی به جمع بندی قطعی نرسیده‌ام.

وی افزود: من در سال کنکور تنها تمرکزم بر روی مطالعه بود و خیلی درگیر فضای مجازی نبودم و تنها به صورت محدود در اوقات یکی از پیام رسان ها (تلگرام) را چک می‌کردم ولی در اینستاگرام فعالیت نداشتم.

رتبه برتر کنکور سراسری در پاسخ به این سوال که توصیه شما به دانش آموزانی که سال دیگر کنکور دارند، چیست، یادآور شد: به این جوانان می‌گویم که موفقیت و داشتن رتبه برتر در آزمون سراسری با تلاش یکی – دو ماه به دست نمی‌آید.

حلاج مقدم ادامه داد: جوانان اگر می‌خواهند که رتبه خوبی به دست بیاورند باید از همان ابتدای شروع سال تحصیلی تمرکز و برنامه‌ریزی خود را بر مطالعه داشته باشند.