تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3765366
شناسه : 3765366
تاریخ :
چین: آمریکا از فرافکنی و مسئولیت گریزی دست بردارد اقتصاد ایران: در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل، به سخنان نماینده آمریکا واکنش نشان داده و اعلام کرد که چین قاطعانه با اتهامات و تخریب‌های آمریکا علیه خود در خصوص مسئله اوکراین مخالف است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گنگ شوانگ، معاون نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل، بیان کرد: بحران اوکراین همچنان ادامه دارد و حجم زیادی از سلاح‌ها و مهمات به طور مداوم وارد میدان جنگ می‌شود. تنوع این تسلیحات نیز در حال افزایش است، خطرات ناشی از گسترش آنها نیز رو به فزونی است که موجب نگرانی شدید است.

وی ادامه داد: مشکلات پیچیده راه‌حل‌های ساده‌ای ندارند، و ارسال بی‌رویه تسلیحات به میدان جنگ فقط باعث ایجاد آسیب بیشتر می‌شود و صلح پایدار را به ارمغان نمی‌آورد. موضع چین در خصوص مسئله اوکراین همواره ثابت و شفاف بوده است، که شامل تشویق به صلح و گفتگو و یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران است.

گِنگ شوانگ همچنین در پاسخ به اظهارات نماینده آمریکا مبنی بر صادرات تسلیحات جنگی از چین به روسیه، تصریح کرد: چین نه به وجود آورنده بحران اوکراین و نه طرف درگیر در این بحران است. چین به هیچ یک از طرف‌های درگیر تسلیحات ارائه نکرده و همواره کنترل دقیق بر اقلام دو منظوره اعمال کرده است.

وی افزود: شرکت‌های چینی بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی و قواعد حاکم بر بازارها، با تمام کشورهای جهان از جمله روسیه و اوکراین، همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی، قانونی و مشروع انجام می‌دهند و هیچ ایرادی به این تعاملات وارد نیست. در عمل، خود آمریکا نیز همچنان روابط تجاری خود با روسیه را حفظ کرده است.

نماینده چین تأکید کرد: اولویت جامعه بین‌المللی باید توقف جنگ و برقراری صلح باشد. چین در این زمینه همواره فعالانه تلاش کرده است. آمریکا نه تنها این تلاش‌های چین را نادیده گرفته، بلکه بارها و بارها در شورای امنیت به انتشار اکاذیب پرداخته و در موضوع اوکراین به تخریب و اتهام‌زنی به چین دست زده است.

وی تصریح کرد: چین قاطعانه با این رفتار مخالف است و آن را نمی‌پذیرد. چین به آمریکا توصیه می‌کند که اگر واقعاً خواهان پایان دادن به جنگ است، باید همراه با کشورهای مربوطه از جمله چین، به جای فرافکنی و ایجاد تقابل برای دستیابی به صلح تلاش کند و در این راستا گام بردارد.

گنگ شوانگ در آخر خاطرنشان کرد: سخنان نماینده آمریکا در این نشست چیز جدیدی نداشت. در مورد مسئله اوکراین، آمریکا به جای سردادن شعار، باید به‌طور واقعی در جهت پیشبرد مذاکرات صلح و کاهش بحران اقدام کند. چین از نماینده آمریکا می‌خواهد که به این بازی‌های بی‌فایده اتهام‌زنی پایان دهد.

انتهای پیام/