تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3765351
شناسه : 3765351
تاریخ :
یک سالگی دستور خاندوزی در برخورد با فرارمالیاتی واردات آیفون اقتصاد ایران: در حالی که یک سال از دستور وزیر اقتصاد برای برخورد با فرار مالیاتی برخی واردکنندگان تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار می‌گذرد، سازمان امور مالیاتی باید در خصوص اقدامات انجام شده شفاف‌سازی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شهریور ماه سال گذشته بود که وزیر سابق اقتصاد در پاسخ به سؤالی در خصوص واردات 700 میلیون دلاری آیفون‌های آمریکایی رفرش و ری‌پک از طریق رویه واردات در برابر صادرات خود و فروش آن به‌قیمت نرخ بازار آزاد در حالی که سازمان امور مالیاتی، مالیات این دسته از گران‌فروشان را براساس نرخ اسکناس سامانه سنا محاسبه می‌کند، گفت: از رئیس سازمان امور مالیاتی می‌خواهم این مسئله را ظرف یک هفته آینده بررسی و نتیجه را اعلام کند.

وی تاکید کرده بود که با توجه به مصوبات چند سال اخیر نرخ سنا مورد توجه نبوده و نرخ‌هایی نظیر ETS در حوزه تجارت خارجی مورد توجه قرار گرفته است، با وجود این (و با در نظر گرفتن تأکید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بر ملاک بودن نرخ سامانه سنا در رویه واردات در برابر صادرات خود) مسئله را از سازمان امور مالیاتی پیگیری خواهیم کرد.

بر این اساس وزیر سابق اقتصاد خواستار بررسی فوری سازمان امور مالیاتی در خصوص احتمال فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون و موبایل بالای 600دلار در سال 1401 شده بود. با این حال تا کنون خبری از اقدامات انجام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور منتشر نشده است. با در نظر گرفتن گذشت یک سال از این دستور انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی هر چه سریعتر در خصوص بررسی فرار مالیاتی واردکنندگان تلفن همراه بالای 600 دلار شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/