تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3765263
شناسه : 3765263
تاریخ :
ماجرای عدم صدور ویزای تیم ملی چوگان بانوان توسط آمریکا چه بود؟ اقتصاد ایران: بازیکن چوگان ایران گفت: تیم ملی بانوان همواره تشکیل می‌شود و باز از کانون توجه فاصله می‌گیرد یک زمانی هم حتی برای یک رویداد خوب دعوت شدیم ولی ترامپ اجازه صدور ویزا به ما را نداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره لیگ ملی چوگان ایران امسال طی ۲۶ هفته شامل ۱۷ هفته ویژه آقایان و ۹ هفته ویژه بانوان از اردیبهشت آغاز شده و در حال پیگیری است.

سعیده صادقی بازیکن تیم نیرو زمینی ارتش در گفت‌وگو خبرنگار مهر، در خصوص کیفیت دومین دوره رقابت‌های لیگ چوگان اظهار کرد: سال دومی است که این رقابت‌ها تحت عنوان لیگ ملی چوگان برگزار می‌شود. نخستین هفته بازی‌ها از اردیبهشت استارت خورد و تا به امروز بی وقفه ادامه دارد. لیگ این دوره از دید من دو نکته مثبت را در دل خود جا داده که به نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد. برگزاری منظم هر رویدادی سختی‌های خودش را دارد اما ما شاهد هستیم که تا به امروز مسابقات طبق همان برنامه‌ای پیش رفته که از روز اول فدراسیون به ما اعلام کرده بود.

وی افزود: نظم مورد بسیار مهمی است که خوشبختانه امسال شاهد آن در لیگ ملی چوگان هستیم البته فقط هفته هشتم از این مسابقات به دلیل گرمای بی سابقه هوا لغو شد و که روز پنجشنبه هشتم مرداد برگزار شد. مورد دوم هم حضور تیم‌های شهرستانی در مسابقات است که هم باعث شده تعداد بازی‌ها بیشتر شود و هم رقابت‌ها برای رسیدن به تیم ملی و بالا رفتن سطح کیفیت بازی‌ها افزایش یابد که معتقدم این مورد از جمله اتفاقات خوب لیگ امسال بودند.

این بازیکن چوگان در خصوص میزان قراردادهای لیگ این رشته هم توضیح داد: با توجه به اینکه این دوره برای دومین‌بار است که برگزار می‌شود هنوز قانون مشخصی در این رابطه فدراسیون به باشگاه‌ها و بازیکنان ابلاغ نکرده است. برای مثال پرداختی‌ها اینگونه است که روز بازی بعد از نتیجه فقط پاداش به بازیکن تعلق می‌گیرد؛ چیزی به نام قرارداد نداریم. به همین جهت دست‌مان هم باز که در همین لیگ برای چند تیم بازی کنیم. من بازیکن نیروی زمینی هستم اما در هفته هشتم چون نیروی زمینی ارتش تیم نداده من قرار است برای قصر فیروزه بازی کنم؛ اما مقرر شده از سال آینده قوانین جدی از سوی فدراسیون وضع شود که دیگر بازیکن‌ها هم دستمزد ثابت داشته باشند و هم فقط برای یک تیم بازی کنند.

ماجرای عدم صدور ویزای تیم ملی چوگان بانوان توسط آمریکا چه بود؟

صادقی با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی چوگان بانوان هم گفت: تیم ملی بانوان اینگونه است که یک مدت تشکیل می‌شود و دوباره از کانون توجه دور می‌شود. چوگان بانوان قبلاً هم تیم ملی داشته و حتی بخاطر دارم یک دعوت نامه رسمی هم برای یک تورنمنت خوب دریافت کرد که میزبان آن مسابقات کشور آمریکا بود اما متأسفانه چون در زمان ریاست جمهوری ترامپ بود ویزا برای بازیکنان ما صادر نشد و به همین راحتی از اعزام جا ماندیم.

او ادامه داد: یک بار هم چوگان بانوان به پاکستان اعزام شد که اتفاق خیلی خوبی بود و بازیکنان ما استفاده کردند اما باز همه اینها به نوعی تعطیل شد. چوگان رشته کهن ایران است و باید بیش از این مورد توجه باشد البته که این روزها آنطور که من در جریان هستم تمام دغدغه فدراسیون این است که حتماً ابتدا تیم ملی بانوان را مجدد به صورت جدی راه اندازی کند و سپس قطعاً برای آن یک تورنمنت دو جانبه و یا حتی چند جانبه در نظر بگیرد.

بازیکن تیم نیرو زمینی ارتش خاطر نشان کرد: امیدوارم تلاش‌های فدراسیون نتیجه بخش باشد و این مسابقه برگزار شود چندان فرقی ندارد که میزبان آن کشور خودمان باشیم یا ما به کشور دیگری اعزام شویم. اگر این رویدادی که دغدغه فدراسیون برای بخش بانوان است اجرایی شود قطعاً رسمی‌ترین بازی تیم ملی چوگان بانوان را شاهد خواهیم بود.

صادقی در پایان در واکنش به احتمال حضور چوگان در المپیک ۲۰۲۸ عنوان کرد: قطعاً مایه مباهات است که یک رشته ایرانی قرار است در چنین آوردگاه حساس جهانی حضور پیدا کند. شک نکنید اگر چوگان در بازی‌های المپیک راه پیدا کند تحول شگرفی برای چوگان ایران رخ خواهد داد چون یک رشته کاملاً ایرانی است و مسئولان عرق ویژه‌ای نسبت آن پیدا خواهند کرد.