تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765249
شناسه : 3765249
تاریخ :
تحول بزرگ در راه‌های استان بوشهر/ جاده‌های پرخطر ایمن می‌شوند اقتصاد ایران: بوشهر- پروژه‌های مهم و تاثیرگذاری در حوزه راه‌های استان بوشهر در دست اجرا است که نقش مهمی در بهبود ایمنی مسیر و کاهش مخاطرات جاده‌ای خواهند داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر نقش مهم و تأثیرگذاری به عنوان یکی از محورهای اصلی تردد در نوار ساحلی جنوب کشور دارد و حلقه ارتباطی بین استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد محسوب می‌شود.

در راستای بهبود وضعیت جاده‌های استان بوشهر و تبدیل جاده‌های استان به بزرگراه اقدامات خوبی صورت گرفته و ایجاد محور بزرگراهی جنوب تا شمال استان بوشهر با پیشرفت خوبی روبرو بوده و اتصال استان بوشهر به استان بوشهر از طریق آزادراه و بزرگراه نیز در دست اجرا است.

مسیر برازجان - کنارتخته یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان بوشهر به استان فارس است که به عنوان پرترددترین مسیر استان بوشهر نیز محسوب می‌شود که اکنون مراحل تبدیل آن به بزرگراه در حال انجام است و البته با دستور شهید رئیسی، آزادراه بوشهر - شیراز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

برخی از محورهای استان بوشهر دارای پیچ‌های خطرناک بوده که اکنون مراحل حذف پیچ‌های خطرناک و ایمن سازی این مسیرها در حال اجرا است که می‌تواند نقش مهمی در بهبود عبور و مرور داشته باشد.

پروژه‌های مهم و تأثیرگذاری در حوزه راه‌های استان بوشهر در دست اجرا است که نقش مهمی در بهبود ایمنی مسیر و کاهش مخاطرات جاده‌ای خواهد داشت و زمینه را برای سفر ایمن در این مسیر فراهم می‌کند.

حذف پیچ‌های خطرناک

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در حوزه راهداری در استان بوشهر داریم که نتیجه آن ایمن‌سازی و بهبود عبور و مرور در جاده‌های استان خواهد بود.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اجرای پروژه‌های راهداری در نقاط مختلف استان بوشهر از جنوب تا شمال استان بیان کرد: طی سه سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان در پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اشاره به ارتقای قابل توجه شاخص‌های این بخش در راستای رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای خاطرنشان کرد: اصلاح پیچ‌های جاشک از مهمترین پروژه‌های ایمن‌سازی جاده‌های استان بوشهر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: در فاز نخست ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک در شهرستان دیر، پنج پیچ خطرناک به طول سه کیلومتر در یکی از نقاط حادثه‌خیز استان بوشهر اصلاح شده است.

وی از بهبود وضعیت روشنایی راه‌های استان بوشهر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های راهداری نام برد و اضافه کرد: در همین راستا در هفته دولت امسال ۲۳ کیلومتر از راه‌های بوشهر روشن شد تا در مجموع بیش از ۱۵۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی بوشهر دارای روشنایی باشند.

تحول بزرگ در راه‌های استان بوشهر/ جاده‌های پرخطر ایمن می‌شوند

بهبود وضعیت تردد در راه‌های استان

استاندار بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: در راستای توسعه راه‌های استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و چه در حوزه احداث و چه در زمینه بهسازی مسیرهای ارتباطی استان بوشهر طرح‌ها و پروژه‌های مهمی طی سه سال اخیر اجرایی شده است.

احمد محمدی‌زاده بیان کرد: در حوزه ایمن‌سازی مسیرهای ارتباطی به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز، بهبود وضعیت روشنایی راه‌های استان و همچنین حذف پیچ‌های خطرناک در طول مسیرهای ارتباطی استان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل محور جنوب به شمال استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود، تاکید کرد: تکمیل محور ارتباطی استان بوشهر به استان فارس (بزرگراه دالکی - کنارتخته) یکی از پروژه‌های مهم ارتباطی استان بوشهر است که در اتصال ایمن این دو استان نقش مهمی خواهد داشت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اجرای پروژه آزاد راه بوشهر به شیراز یکی از دستورات رئیس جمهور شهید آیت‌الله شهید رئیسی بود که می‌تواند نقش مهمی در کاهش طول مسیر و همچنین زمان سفر در این مسیر داشته باشد.

وضعیت پروژه‌های راهسازی استان

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، در راستای ساخت و توسعه راه‌های مواصلاتی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و اکنون طرح‌ها با پیشرفت خوبی روبرو شده است که بخشی از آنها در هفته دولت افتتاح می‌شود.

سید محمود دستغیبی افزود: پروژه‌های باند دوم کمربندی گناوه به طول هفت کیلومتر، باند برگشت کمربندی آبپخش – میاندشت به طول ۵.۵ کیلومتر، بزرگراه اهرم – برازجان حد فاصل سملابوالفیروز به طول ۵.۵ کیلومتر و بهسازی محور خورموج – لاور – دشت پلنگ به طول چهار کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در شهرستان گناوه پروژه احداث تقاطع غیر همسطح ورودی شهر گناوه با طول ۱.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر از ابلاغ اعتبار احداث باند دوم محور ساحلی بوشهر به گناوه به میزان هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر خبر داد.

سید امین عارف‌زاده در بازدید از روند اجرا پروژه محور جاده‌ای ساحلی بوشهر، شیف و گناوه اظهار کرد: این جاده یکی از محورهای مواصلاتی بسیار مهم و پرترافیک استان بوشهر و به دلیل حجم ترافیک بالا و بعد مسافت کم، تصادف خودرویی بالایی دارد.

عارف زاده از اجرایی شدن باند دوم جاده بوشهر- شیف به گناوه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث باند دوم قطعات دوم و سوم محور ساحلی بوشهر به گناوه اجرایی شده است.

وی بیان کرد: ابلاغ اعتبار احداث باند دوم محور ساحلی بوشهر به گناوه به طول ۲۷ کیلومتر به میزان یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی بوشهر از عملیات اجرایی احداث باند دوم دالکی به کنار تخته به طول ۶.۵ کیلومتر بازدید کرد و گفت: احداث باند دوم قطعه دوم دالکی به کنار تخته و مسیر دسترسی به فاریاب جمعاً به طول ۱۰.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی در حال اجراست.

وی افزود: این پروژه شامل ۱۵ دستگاه آبرو، ۵ دستگاه تونل و پل بزرگ و دیوار حفاظتی است که با اعتبار ۷۳۴ میلیارد تومان در حال اجراست. عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات مصوب سفر دور اول رئیس جمهور شهید به استان بوشهر و اعتبارات ملی در دست اجرا است.