تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3765234
شناسه : 3765234
تاریخ :
کتاب دوم «آموزش گام به گام روش‌های تحلیل سیاسی» منتشر شد اقتصاد ایران: این دومین جلد از مجموعه چهار جلدی است که منتشر می‌شود. جلد اول آن که حدود ده سال پیش چاپ شده بود به چاپ چهارم رسیده برای چاپ پنجم مشغول بازنویسی و به روز کردن آن هستم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب دوم «آموزش گام به گام روش‌های تحلیل سیاسی» نوشته حسین بهشتی پور نویسنده و پژوهشگر به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

بهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: این دومین جلد از یک مجموعه چهارجلدی است که منتشر می‌شود. جلد اول حدود ده سال پیش چاپ شده بود و به چاپ چهارم رسیده که برای چاپ پنجمش مشغول بازنویسی و به روز کردن بر اساس تجارب و کلاس‌های این سال‌ها هستم. در جلد اول این اثر، روش‌های ابتدایی تحلیل‌های سیاسی معرفی می‌شوند تا علاقه مندان به تحلیل سیاسی بدانند از کجا آغاز کنند و چه مراحلی را طی کنند تا به عنوان تحلیلگر سیاسی، مسائل مهم روز سیاسی ایران و جهان را تحلیل و تفسیر کنند.

کتاب دوم «آموزش گام به گام روش‌های تحلیل سیاسی» منتشر شد


این پژوهشگر درباره چرایی نوشتن این کتاب‌ها گفت: کتاب‌های دیگری که درباره روش تحلیل سیاسی موجود اند، یا به مفاهیم کلی و نظری تحلیل سیاسی پرداخته‌اند یا در آن ها فقط به معرفی ابزارهای تحلیل پدیده‌های سیاسی، اکتفا شده است. در این کتاب‌ها اما با بهره جویی از تجربه ۳۰ سال و ارائه آن در کلاس‌های متعدد، علاوه بر تبیین مفاهیم کلی لازم برای آموزش تحلیل سیاسی، سعی شده است تا با ذکر مثال‌های ساده و متنوع روش‌های کاربردی تحلیل سیاسی را به علاقه‌مندان ارائه شود. به همین دلیل در این کتاب از طرح مسائل پیچیده و سطح بالای تحلیل سیاسی اجتناب شده تا بتوان در گام‌های اولیه تحلیل سیاسی انگیزه لازم را برای علاقه مندان اینگونه مباحث، ایجاد کرد. سعی کرده‌ام در ۱۰ فصل و به صورت گام به گام و کاملاً آموزشی برای کسانی که می‌خواهند تحلیل کردن را آغاز کنند روشی ارائه بدهم. هر کتاب ۱۰ فصل یا ۱۰ گام دارد و در پایان هر فصل یک چکیده از مطالب همان فصل، سوالات محتوایی و پنج نمونه تمرین عملی برای خواننده گذاشته شده و حداقل ده منبع برای مطالعه نیز معرفی شده است.

بهشتی پور در ادامه گفت: تمرکز مطالب جلد دوم روی نوشتن و نگارش تحلیل است، این کتاب هم با همان رویکرد آموزشی طی ده گام، برای نخستین بار روش‌های نگارش انواع تحلیل‌ها را برای روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رادیو و تلویزیون و نیز روش‌های نوشتن تحلیل‌های پژوهشی را ارائه کرده است. همچنین برای ساده کردن درک مطالب پیچیده از مثال استفاده شده و در پایان هر فصل چکیده مطالب همان فصل و نیز پرسش‌ها و تمرین‌ها و نیز برای مطالعه بیشتر معرفی شده اند. در پایان نیز فهرست کتاب‌های مرتبط با نگارش انواع تحلیل در قالب منبع شناسی تحلیل سیاسی ارائه شده است.