تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3765223
شناسه : 3765223
تاریخ :
رئیس سازمان غذا و دارو خبرداد: تشکیل پرونده‌ قضایی در فروش اینترنتی دارو اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو، با تاکید بر اینکه دارو رسانی درب منزل باید با محوریت داروخانه باشد، از تشکیل پرونده قضایی برای چند پلتفرم متخلف در فروش دارو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سیدحیدر محمدی، در همایش انجمن علمی داروسازان گفت: ابطال الزام داروساز بودن مؤسس داروخانه توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در دو سال اخیر ابلاغ شده بود.

وی افزود: افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند نمی‌توانند مجوز بگیرند و افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند باید امتیاز لازم را کسب کنند.

محمدی ادامه داد: برای تأسیس داروخانه در تهران امتیاز زیادی لازم است و چه بسا حتی افراد داروساز بعد از سال‌های طولانی بتوانند مجوز داروخانه دریافت کند، چه برسد به افراد غیر داروساز.

وی افزود: اعتقاد ما این است که برای تأسیس داروخانه باید نظام سطح بندی رعایت گردد.

محمدی خاطرنشان کرد: در مورد اساسنامه سازمان غذا و دارو از ابتدای دولت سیزدهم پیشنهاد را به حوزه وزارتی داده‌ایم اما به هر طریقی صلاح دانسته نشد که این اساسنامه به هیأت دولت ابلاغ شود این تکلیف از سال ۸۹ تا الان بوده ولی متأسفانه ابلاغ نشده است.

وی افزود: حق فنی داروخانه‌ها در بسیاری از کشورها وجود دارد با پیگیری‌های صورت گرفته در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمد، در قانون بودجه ۱۴۰۲ فراموش شد و در سال ۱۴۰۳ مجدداً قرار گرفت و اگر در قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت دیده نمی‌شد به مشکل برمی‌خوردیم اما با تلاش سازمان غذا و دارو، انجمن داروسازان ایران و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این برنامه دیده شد و وارد قانون برنامه ۵ ساله هفتم شد و با این قانون، به حکم دائمی تبدیل می‌شود.

محمدی گفت: پرونده‌هایی در مورد فروش اینترنتی دارو در پلتفرم‌های مختلف در دستگاه قضائی داریم که تخلف می‌کنند و فروش اینترنتی انجام می‌دهند، پیشنهاد دادیم که فعالیت آنها در قالب فروش اینترنتی نباشد و با کمک داروخانه‌ها در قالب حمل و ارسال دارو باشد.