تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3765208
شناسه : 3765208
تاریخ :
رفتار اجتماعی دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهیم اقتصاد ایران: مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: باید تلاش کنیم رفتار اجتماعی دفاع مقدس را به جامعه امروز منتقل و برای نسل جدید منعکس کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سردار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اثرگذاری حوزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در رفتار جامعه مسأله ای است که به هیچ عنوان نمی توان از آن عبور کرد و آن ایثارها و اتفاقاتی که در جنگ رخ داد و به واسطه آن انسان های بزرگ تربیت شدند، حقیقتا هشت سال دفاع مقدس یک نگاه تربیتی داشت. یعنی ما در جنگ شاهد یک رشد رفتاری جامعه دفاع مقدس بودیم.

وی افزود: کسانی که وارد جنگ شدند، ابتدا آدم های معمولی بودند اما در بستر دفاع مقدس بر گرفته از آن فرهنگ غنی و در مکتب اسلام تربیت شدند و رفتارشان تغییر کرد و از آن نگاه منفعت طلبی شخصی تبدیل شد به نگاهی که منافع کل جامعه را دربر بگیرد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه گفت: فرهنگ دفاع مقدس و کاربرد آن در جامعه امروزی برای نسل جدید بسیار اهمیت دارد و ما باید تلاش کنیم رفتار اجتماعی دفاع مقدس را به جامعه امروز و برای نسل جدید منتقل و منعکس کنیم.

سردار ادیبی گفت: در دفاع مقدس شاهد برخی از عناصر کلیدی به ویژه در رفتار آدم ها بودیم که می توان به حیا اشاره کرد.حیا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که جوانان امروزمان می توانند به آن دقت داشته باشند. نسل جدید باید به این نگاه برسند تا از هر آنچه که مانع رشدشان می شوند، دست بردارند و به سمت رشد فضائل اخلاقی و رفتاری بروند.

وی افزود: حوزه ایثارگری یکی از بخش هایی است که باید از آن مدل رفتاری مناسب استخراج کرد و به جامعه امروز انتقال داد. باید به نسل جدید منتقل کرد که در آن دوران عده ای ایثارگری کردند و از منافع شخصی خودشان گذشتند و برای برون رفت ملت از آن حوادث و خطرهای بزرگ جان خود را سپر بلا کردند. آنها طلایه داران زمان خود بودند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان به بیان خاطره ای از عملیات والفجر ۸ پرداخت و گفت: در این عملیات در بخش اطلاعات عملیات لشکر سیدالشهدا، غواص بودم. لحظه ای که می خواستم گروه را با خودم به آب بروم، طبق روال گروهی تخریب چی همراه ما بودند تا اگر مانعی باشد، به ما کمک کنند. در آن شب یک جوان حدود ۱۷ ساله بود که پیش از آغاز کار پیش من آمد و خود را به عنوان تخریب چی معرفی کرد و به من گفت که اگر برای من در آب اتفاقی افتاد، برادرم هم به عنوان تخریب چی انتهای ستون ایستاده است و می تواند به شما کمک کند تا کار شما عقب نیفتد و مشکلی در کارتان ایجاد نشود. این نمونه رفتارها از یک جوانی با چنین روح بزرگی بر می آید. جامعه امروز ما نیازمند چنین جوانانی است که با انعکاس رسانه ای روایات و خاطرات هشت سال دفاع مقدس می توانیم به این نقطه دست یابیم.