تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765178
شناسه : 3765178
تاریخ :
مسجد قاجاری محمدیه جهرم ثبت ملی شد اقتصاد ایران: جهرم- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت : مسجد محمدیه جهرم یکی از آثار دوره قاجار است که هم اکنون با شماره ۳۴۱۶۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس بیش از ۸۰ مسجد تاریخی در فهرست ملی به ثبت رسیده‌اند افزود: قدمت این بناهای مذهبی در استان فارس به دوره‌های مختلف اسلامی و حدود هزار و ۲۰۰ سال قبل تا دوره پهلوی اول بر می‌گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به ثبت ملی مسجد محمدیه در شهرستان جهرم گفت: قدمت این بنای مذهبی مربوط به دوره قاجار است و بنا همچنان کاربری خود را حفظ کرده است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه این بنا دارای سه ورودی و به صورت سه طرف ساخت می‌باشد افزود: مسجد محمدیه دارای کتیبه آجری است که در ضلع جنوبی قرار گرفته که در این قسمت از مسجد شبستان و طاق‌های ساده دیده می‌شود که بخش اصلی مسجد نیز است.

او ادامه داد: در حال حاضر همه بخش‌های این بنای ملی در وضعیت ایستا و پایدار قرار دارند.

گفتنی است بنا در حیاط یک حوض و چهار باغچه در طرفین آن قرار دارد ساختمان این مسجد شامل شبستان‌های ساده با طاق و قوس و فاقد تزئینات و کاشی کاری است و نمای کلی بنا از جنس سیمان سفید است.