تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3765152
شناسه : 3765152
تاریخ :
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ |برنت ۷۸ دلار و ۸۰ سنت شد اقتصاد ایران: قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۱ دلار و ۱۴ سنت معادل ۱.۴۳ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی احتمال افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در ماه اکتبر هستند و همچنین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده میلادی را زیر نظر دارند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 1 دلار و 14 سنت معادل 1.43 درصد کاهش به 78 دلار و 80 سنت رسید.  نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 36 سنت معادل 3.11 درصد کاهش 73 دلار و 55 سنت معامله می‌شود.

طبق گفته شش منبع اوپک پلاس، این ائتلاف در ماه اکتبر افزایش تولید برنامه‌ریزی شده خود را اجرا خواهد کرد. کاهش تولید نفت لیبی و قول برخی اعضا برای جبران مازاد تولید خود در ماه آینده تاثیر ضعف تقاضا را جبران خواهد کرد.



از طرف دیگر اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا نشان می‌دهد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در این کشور در ماه ژوئیه افزایش قابل توجهی داشته که احتمال کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده را پایین می‌آورد. پایین آمدن نرخ بهره رشد اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.

در جای دیگر، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده بسته شدن اخیر میادین نفتی 63 درصد از تولید نفت این کشور را کاهش داده است. درگیری بین گروه‌های شرق و غرب در لیبی ادامه دارد.

راپیدان انرژی عقیده دارد کاهش تولید لیبی بین 900 هزار تا یک میلیون بشکه در روز خواهد بود و چندین هفته هم ادامه دارد.

دولت شرقی لیبی در روز دوشنبه تعطیلی تمام میادین نفتی را اعلام کرد. بدین ترتیب تولید و صادرات نفت متوقف شد و قیمت نفت در بیست و ششم ماه اوت به بالاترین رقم طی دو هفته قبل از آن رسید.

همچنین انتظار می‌رود عرضه نفت عراق در ماه آینده میلادی پایین بیاید. این کشور که از سهمیه تولید خود طبق قرارداد اوپک پلاس فراتر رفته قول تعهد به این قرارداد را داده است.
عراق قصد دارد تولید خود را در ماه آینده بین 3.85 تا 3.9 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
انتهای پیام/