تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3765026
شناسه : 3765026
تاریخ :
زلنسکی فرمانده نیروی هوایی اوکراین را برکنار کرد اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور اوکراین در فرمانی اعلام کرد که میکولا اولسچوک، فرمانده نیروی هوایی این کشور را برکنار کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، ولودیمیر زلنسکی در پی سقوط یک جنگنده اف ۱۶ با آتش خودی در اوکراین با صدور فرمانی فرمانده نیروی هوایی این کشور را برکنار کرد.

در این حکم که روز جمعه با امضای زلنسکی صادر شد که زلنسکی در دستوری میکولا اولسچوک، فرمانده نیروی هوایی این کشور را برکنار کرد.

در همین ارتباط، ماریانا بیزوگالایا، نماینده پارلمان اوکراین پیشتر در سخنانی گفته بود که سقوط جنگنده اف ۱۶ اهدایی به اوکراین با موشک پاتریوت پدافند خودی در خاک اوکراین به علت عدم هماهنگی میان واحدهای مربوطه نظامی رخ داد؛ اما فرماندهان نظامی خلبان را به علت عدم تسلط بر آن، مقصر این حادثه جلوه دادند.

پیشتر یک مقام آمریکایی گفته بود که جنگنده اف ۱۶ که روز دوشنبه هفته جاری سقوط کرد صرفاً پس از تحویل این جنگنده ساخت آمریکا طی چند هفته اخیر به اوکراین این حادثه برای آن رخ داد.

گفتنی است که این حکم در پی آن منتشر شده است که منابع خبری اخیراً از سقوط یک جنگنده اف -۱۶ اوکراین در روز دوشنبه خبر داد. در پی انتشار این خبر نیروی هوایی اوکراین در روز پنج‌شنبه مرگ یکی از خلبانان اف -۱۶ را تأیید کرد.