تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3764991
شناسه : 3764991
تاریخ :
عکسی از ۳ عضو دولت پزشکیان در منزل شهید امیرعبداللهیان اقتصاد ایران: همزمان با گرامیداشت هفته دولت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه چند تن دیگر از اعضای کابینه دولت چهاردهم در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری ایرنا: همزمان با گرامیداشت هفته دولت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه چند تن دیگر از اعضای کابینه دولت چهاردهم در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافتند.

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر امور خارجه با حضور در منزل شهید امیرعبداللهیان، با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در ابتدای این دیدار صمیمانه، اظهار کرد: قبل از حضور در اینجا بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافته و از این شهید والامقام درخواست کردیم که برای موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور دعا کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم پیرو راه ایشان باشیم و در مسیر سربلندی کشور گام برداریم. فرزند این شهید عزیز در مراسم معارفه، به نیابت از پدر بزرگوارشان حضور یافتند که در همینجا از ایشان تشکر می‌کنیم.

عکسی از ۳ عضو دولت پزشکیان در منزل شهید امیرعبداللهیان

سعید اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار صمیمانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، به خصوص شهید امیرعبداللهیان، بیان کرد: در موضوع فاجعه منا شرایط بسیار سختی را داشتیم و باید به گونه‌ای صحبت می‌کردیم که شرایط را به نفع کشور پیش ببریم، در همین رابطه طی تماسی که با شهید امیرعبداللهیان گرفتیم، کمک‌های ایشان برای ما بسیار راهگشا بود و این شهید بزرگوار در آن مقطع حساس ما را بسیار یاری کردند.

وی افزود: در مقطعی همراهی ایشان را داشتیم و تدبیر ایشان بسیار موثر بود، در آخر نیز قسمت ایشان این شد که به خیل شهدا پیوستند و به طور حتم لایق این مقام بودند. ما نیز دعا می‌کنیم که مورد توجه و شفاعت این شهید والامقام قرار گیریم.

محسن حاجی میرزایی، رییس دفتر رییس‌جمهور، نیز ضمن ابلاغ سلام دکتر پزشکیان به خانواده شهید امیرعبداللهیان، گفت: رییس‌جمهور به مناسبت هفته دولت به ما دستور دادند که خدمت شهدای دولت برسیم، در ابتدا مقرر بود خدمت خانواده شهید رییسی هم برسیم اما این بزرگواران در تهران حضور نداشتند و توفیق یافتیم فقط در منزل شما حضور یابیم.

وی افزود: از سالیان دور خدمت شهید امیرعبداللهیان رفاقت داشتیم. چند سال قبل طی سفر کاری که به عراق داشتیم، در طول سفر با ایشان همراه بودیم و من در جریان روحیات و خلقیات ایشان بودم، البته شهادت، لایق ایشان و سبب علو درجه این شهید است و همه ما از نبودن ایشان غمگین هستیم اما به مقام ایشان نیز غبطه می خوریم. امیدواریم ما هم بتوانیم در ادامه راه شهدا، به بهترین نحو انجام وظیفه کنیم.

فرزند شهید امیرعبداللهیان نیز ضمن تقدیر از حضور مسئولان دولت چهاردهم در منزل‌شان، گفت: در زمان فاجعه منا، پدر کاملا در جریان حادثه منا بودند، اما تاکید داشتند که سخنرانی مقام معظم رهبری سبب کسب نتایج خوب برای هیئت ایرانی شد، زیرا ایشان فرمودند که اگر کوچکترین جسارتی به پیکرهای شهدا شود با پاسخ قاطع ما روبرو خواهد شد که بسیار راهگشا بود.