تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3764887
شناسه : 3764887
تاریخ :
اروپا تلگرام را تهدید کرد اقتصاد ایران: مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تلگرام برای فرار از قانون خدمات‌دیجیتال در مورد تعداد کاربران دروغ گفته یا خیر.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تلگرام برای فرار از قانون خدمات‌دیجیتال در مورد تعداد کاربران دروغ گفته یا خیر.

مرکز تحقیقات مشترک که بخشی از کمیسیون اروپا محسوب می‌شود، در حال انجام تحقیقات فنی خود برای تعیین تعداد واقعی کاربران تلگرام در این منطقه است. فایننشال تایمز در گزارش خود می‌گوید که مقامات اتحادیه اروپا همچنین در حال گفتگو با تلگرام در این رابطه هستند.

«توماس رگنیر»، سخنگوی اتحادیه اروپا برای مسائل دیجیتال می‌گوید: «ما برای تعیین دقیق‌بودن داده‌های کاربر راهی از طریق سیستم‌ها و محاسبات خودمان داریم.»

در اوایل سال جاری، تلگرام ادعا کرد که ۴۱ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارد. در حالی که قرار بود در این ماه میزان کاربران جدید اعلام شود، اما این شرکت فقط گفت که «به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ۴۵ میلیون کاربر فعال ​​ماهانه در اتحادیه اروپا دارد.»

همانطور که شاید بدانید، سرویس‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر، در اتحادیه اروپا به‌عنوان «پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ» معرفی می‌شوند و باید از قوانین سختگیرانه DSA پیروی کنند. نقض این قانون نیز می‌تواند جریمه‌ای به‌اندازه تا شش درصد از درآمد سالانه شرکت را به همراه داشته باشد.

مقامات ادعا می‌کنند که عدم افشای تعداد واقعی کاربران تلگرام به خودی خود نقض DSA به حساب می‌آید، در حالی که آن‌ها همچنین معتقد هستند که بیش از ۴۵ میلیون نفر از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

روز چهارشنبه، دادستان‌های فرانسه به‌طور رسمی پاول دورف، مدیرعامل تلگرام را متهم کردند. از جمله اتهامات او به «همدستی در توزیع محتوای سوء استفاده از کودکان، تبلیغ مواد مخدر غیرقانونی و نرم‌افزارهای هک» و همچنین «امتناع از همکاری با تحقیقات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی» اشاره شده است.