تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3764824
شناسه : 3764824
تاریخ :
پایان عصر طلایی انندتک؛ وب‌سایت معروف سخت‌افزاری تعطیل می‌شود اقتصاد ایران: مجله‌ی خبری انندتک که بر حوزه‌ی اخبار سخت‌افزاری متمرکز بود، اعلام کرد که فعالیت خود را تعطیل می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

وب‌سایت خبری AnandTech اعلام کرد که پس از ۲۷ سال و انتشار ۲۱٬۵۰۰ مقاله به فعالیت خود پایان می‌دهد. سردبیر انندتک در آخرین مقاله‌ی خود می‌نویسد: «خوب یا بد، ما به پایان یک سفر طولانی رسیدیم؛ سفری که با بررسی یک پردازنده AMD آغاز شد و با بررسی یک پردازنده AMD به پایان رسید؛ گواهی بر این واقعیت که ما ۲۷ سال گذشته را در انجام کاری که دوست داریم، یعنی پوشش اخبار تراشه‌ که مانند خونی در رگ‌های صنعت کامپیوتر هستند، گذرانده‌ایم.»

انندتک در ۲۷ سال گذشته مقالات متنوعی در خصوص پردازنده‌های مختلف نوشته است و تخصص اصلی‌اش پوشش اخبار صنعت تراشه و سخت‌افزار بود.

انندتک به دلیل توقف فعالیتش اشاره‌ای نکرده است؛ اما می‌گوید :«هیچ‌چیز همیشگی نیست و بازار روزنامه‌نگاری حوزه‌ی فناوری آن چیزی نیست که قبلاً بود و هرگز هم نخواهد شد. زمان آن رسیده که انندتک کار خود را به‌پایان برساند و اجازه دهد نسل بعدی روزنامه‌نگارانِ فناوری جایگاه خود را پیدا کنند.»

انندتک می‌گوید که باوجود تعطیلی مجله، فوروم‌هایش کماکان فعال‌اند تا کاربران بتوانند درمورد موضوعات مختلف با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند.

انندتک می‌گوید رقیب سرسختش در ۲۷ سال گذشته یعنی تامزهاردور به پوشش اخبار حوزه‌ی سخت‌افزار ادامه خواهد داد و چند چهره‌ی آشنای انندتک در آن مجله مشغول به فعالیت شده‌اند.

سردبیر انندتک در نهایت از تمام کاربرانی که در ۲۷ سال‌ گذشته این مجله را دنبال کردند و همینطور از تمام نویسندگان و کارمندان مجله تشکر و قدردانی کرد.