تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764797
شناسه : 3764797
تاریخ :
فلسفه نماز جمعه از بین بردن تفاوت‌ها و ایجاد دوستی و برادری است اقتصاد ایران: دیواندره- امام جمعه موقت دیواندره گفت: یکی از فلسفه‌های نماز جمعه از بین بردن تفاوت‌ها و به وجود آمدن دوستی و برادری بین مسلمان است که وحدت را به وجود می‌آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید امجد قضائی در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع دیواندره اظهار کرد: آخرین روزهای ماه صفر و نزدیک شدنمان را به ماه ربیع‌الاول ماه مولود توأم با وقایع و حوادث تلخ و شیرین برای امت حضرت رسول (ص) اعم از تولد و هجرت حضرت رسول (ص) از مکه معظمه به مدینه منوره و عروج روح ملکوتی حضرت رسول (ص) به رفیق اعلی و شهادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام رضا (ع) دو سلاله پاک حضرت رسول (ص) هم تبریک و هم تسلیت عرض می‌کنم.

وی از تقوا به عنوان بزرگ‌ترین وسیله سیر و سلوک معنوی و تقرب به بارگاه خدا یاد کرد و افزود: پس از تمام برنامه‌های دینی و دنیایی خودمان تقوا و پرهیزکاری را باید در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید ضمن در پیش گرفتن تقوا رفتار و منش پیامبر را الگو و اسوه خود قرار دهند، اذعان کرد: مسلمان کسی است که بقیه مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند.

امام جمعه موقت دیواندره مسئولیت انبیا به خصوص حضرت رسول (ص) را سرو سامان دادن به زندگی فردی و اجتماعی، سعادت دنیا و قیامت دانست و افزود: دین اسلام که توسط پیامبر اکرم گسترش یافت مرجع حل اختلافات است و باید همچنان محفوظ بماند.

ماموستا قضائی همچنین به اهمیت جایگاه مساجد پرداخت و گفت: مسجد خانه خدا در روی زمین و مکان و جایگاه سجده بردن در برابر عظمت خدا است تا انسان‌ها با عبادت در این محل بندگی خود را در برابر خداوند به جای آورند.

وی پناه بردن به مسجد را عامل نابودی باطل دانست و یادآور شد: مسجد محل قرار دادن حقیقت و مکان آزادی بشر از قید و بند بردگی و بندگی مخلوقات است.

وی اضافه کرد: قرآن در سوره جن آیه ۱۸ بیان فرموده «تمام مساجد مربوط به خدا است. پس شما در تقوا به کس دیگری پناه نبرید و فقط از خدا بخواهید که از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است».

امام جمعه موقت دیواندره مساجد را یکی از با ارزش ترین جاها نزد خداوند نام برد و اضافه کرد: ابوهریره از حضرت (ص) روایت می‌کند که پیامبر فرمود: هفت گروه در روز قیامت در میدان حشر زیر سایه عرش خدا هستند که یکی از آنها انسانی است که دلش در گروه مسجد است.

ماموستا قضائی تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های نماز جمعه از بین بردن تفاوت‌ها و به وجود آمدن دوستی و برادری در بین مسلمان است که وحدت را به وجود می‌آورد و هیچکس نسبت به دیگری برتری ندارد.

وی ادامه داد: ساختن مسجد یکی از وظایف ایمانی مسلمانان است چراکه خدا بنای مساجد را نشانه ایمان داری مسلمانان می‌داند بنابراین بستن مسجد و تعطیل کردن آن ظلم بزرگی محسوب می‌شود.

ماموستا قضائی تاکید کرد: وظیفه مسلمان این است که مساجد را هم از نظر بنای معنوی و هم به لحاظ فیزیکی و ساختن و آباد کردن آن مدنظر قرار دهند.