تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3764793
شناسه : 3764793
تاریخ :
آمازون برای تقویت الکسا سراغ OpenAI نمی‌رود اقتصاد ایران: گزارشی جدید نشان می‌دهد که آمازون برای تقویت دستیار هوشمند الکسا به‌ سراغ OpenAI نمی‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رویترز گزارش می‌دهد که آمازون برای بهبود دستیار الکسا به‌جای OpenAI از مدل‌های هوش مصنوعی Claude ساخت آنتروپیک استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید الکسا در ماه اکتبر (مهر و آبان) معرفی شود.

آمازون قصد دارد برای نسخه‌‌ی جدید الکسا به‌نام Remarkable که از هوش مصنوعی قدرتمندی برای پاسخگویی به سوالات پیچیده استفاده خواهد کرد، هزینه‌ی ماهانه‌ای بین ۵ تا ۱۰ دلار دریافت کند. در همین‌حال، دستیار صوتی معمولی الکسا کماکان به صورت رایگان دردسترس خواهد بود.

گفته می‌شود مدل‌های هوش مصنوعی آمازون به‌خوبیِ مدل‌های آنتروپیک نیستند و به‌همین‌دلیل آمازون به استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی آنتروپیک برای پیشرفت الکسا روی آورده است.

دستیار الکسا، که عمدتاً از طریق لوازم خانگی هوشمند قابل دسترس است، می‌تواند تایمر تنظیم کند، موسیقی پخش کند، لوازم هوشمند خانه را کنترل کند و به برخی سؤالات کاربر پاسخ دهد.

یکی از مدیران ارشد آمازون تأکید کرده که ۲۰۲۴ سالی حیاتی برای الکسا محسوب می‌شود تا بتواند به منبع درآمدی بزرگ برای آمازون تبدیل شود. نسخه‌ی جدید پولی الکسا راهی برای رسیدن به این هدف است.

نسخه‌ی پولی الکسا می‌تواند با کاربر گفتگویی داشته باشد که براساس سؤالات و پاسخ‌های قبلی شکل می‌گیرد. نسخه‌ی ارتقایافته‌ی الکسا ظاهراً می‌تواند به کاربران در خرید لباس، انتخاب مقصد برای سفر و سفارش غذا کمک کند.

مقالات مرتبط
  • الکسا و ۱۳ کارایی خارق‌العاده که از آن بی‌خبر هستید
  • گوگل اسیستنت همچنان بیکسبی، سیری و آلکسا را شکست می‌دهد

آمازون معمولاً از تکیه بر فناوری‌هایی که خودش توسعه نداده اجتناب می‌کند تا مطمئن شود که کنترل کاملی بر تجربه‌ی کاربری، جمع‌آوری داده‌ها و روابط مستقیم با مشتریان دارد.

آمازون در سپتامبر سال گذشته (شهریور و مهر ۱۴۰۲) با اعلام توافق سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری در آنتروپیک، گفت که مشتریانش می‌توانند به فناوری‌های آنتروپیک دسترسی زودهنگام داشته باشند. مشخص نیست که آیا آمازون برای استفاده از Claude در الکسا هزینه‌ای به آنتروپیک پرداخت می‌کند یا خیر.