تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3764785
شناسه : 3764785
تاریخ :
تحصیل و کار زنان در افغانستان محور دیدار متقی با بخیت اقتصاد ایران: نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان خواستار تجدیدنظر کابل درباره ممنوعیت تحصیل و کار زنان در افغانستان شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «طارق علی بخیت» نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان در حاشیه نشست پنجاهمین اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری در کامرون با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان همکاری اسلامی، دو طرف در این دیدار درباره تلاش‌های حکومت طالبان در مبارزه با مواد مخدر و وضعیت اقتصادی، امنیتی و بشری افغانستان گفتگو کردند.

اطلاعیه می‌افزاید نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی همچنین اجرایی شدن قطعنامه‌های شورای وزیران خارجه این سازمان در مورد افغانستان را پیگیری کرد.

طارق علی بخیت همچنین از طالبان خواست تا درباره تصمیمات خود و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در قبال تحصیل دختران و کار زنان در افغانستان تجدیدنظر کنند.

اطلاعیه تصریح کرد در این نشست همچنین بر اهمیت ادامه گفتگوی سازنده با حکومت طالبان در مورد موضوعات مهم مانند مدارا، اعتدال در اسلام، آموزش زنان و مشارکت آنها در زندگی عمومی تأکید شد.

پنجاهمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی دیروز با موضوع «توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ارتباطات درون سازمان همکاری اسلامی؛ ابزار کلیدی برای مبارزه با فقر و ناامنی» آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

گفتنی است سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست گذشته خود بر لزوم رعایت حق تحصیل زنان و دختران، رعایت حقوق بشر و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرده بود.

انتهای پیام/.