تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764781
شناسه : 3764781
تاریخ :
فرامین رهبر انقلاب منشور حرکت دولت باشد اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری منشور حرکت دولت چهاردهم باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اسلام، اظهار داشت: بزرگترین میدان کارزار که از اول خلقت بوده و تا قیامت ادامه دارد و همه انسان‌ها را در همه زمان‌ها و مکان‌ها در بر می‌گیرد، میدان مبارزه حق و باطل است.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه امروز هم این کارزار هست منتها شیوه مبارزه تغییر کرده است، افزود: یک زمانی شیوه مبارزه دست گرفتن اسلحه و شمشیر است و یک زمانی میدان مبارزه رسانه و تبلیغات است.

بحرانی ادامه داد: طرح و برنامه خداوند به پیامبر برای غلبه دین اسلام بر سایر ادیان، برنامه سعادت بخش قرآن کریم است.

وی افزود: در کنار این برنامه جامع، نیاز به مجریانی است که بتوانند این برنامه الهی را اجرا کنند و در عالم تحقق بخشند.

امام جمعه موقت دیر عنوان کرد: علاوه بر برنامه و مجری، طبیعتاً به امت همدل و همسو نیاز است که این برنامه سعادت غلبه پیدا کند. بنابراین همه ما به‌عنوان شیعیان و پیروان اهل‌بیت وظیفه داریم زمینه غلبه اسلام را فراهم کنیم.

وی با اشاره به همایش بزرگ اربعین در عراق، گفت: از خدمات و تلاش‌های ارزنده دولت و ملت عراق و ایران و موکب‌داران و دست اندرکاران و نیروهای امنیتی و خدماتی تشکر می‌کنیم.

بحرانی با بیان اینکه باید قدر شهدا که برای ما اقتدار و امنیت آفریدند و زمینه باز شدن راه کربلا فراهم کردند را بدانیم، یادآور شد: امیدواریم پیاده‌روی اربعین زمینه‌ای برای باز شدن راه قدس شود.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری منشور حرکت دولت چهاردهم باشد.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به انتخاب کابینه دولت چهاردهم، ادامه داد: تعداد محدودی از وزرا از جمله وزیر امور خارجه و دفاع که طبق قانون ارتباط مستقیم و تلاقی کاری با رهبری دارند با نظر و مشورت ایشان معرفی شدند و اکثر وزرا توسط خود رئیس جمهور یا با مشورت با دیگران انتخاب شده‌اند و شائبه‌ای که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی دامن می‌زدند که رئیس جمهور در انتخاب وزرا اختیاری ندارد را رهبر انقلاب پاسخ دادند.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده است هرجا دستگاه‌ها بر اساس اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند، موفق بودند که امیدواریم دولت به این مهم توجه کند.

امام جمعه موقت دیر با آرزوی موفقیت برای دولت و وزرا، تاکید کرد: دولت چهاردهم از کارشناسانی که دنبال نسخه‌های نسخ شده خارجی هستند، استفاده نکند.