تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764778
شناسه : 3764778
تاریخ :
توصیه‌های رهبر معظم چراغ راه موفقیت دولت جدید است اقتصاد ایران: ارشق- امام جمعه منطقه مرزی ارشق گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری برای موفقیت دولت چراغ راه و راهنمای دولت جدید است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم و دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب به تبیین فرمایشات امام خامنه ای در این دیدار پرداخت و اظهار کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری برای موفقیت دولت، چراغ راه و راهنمای دولت جدید است.

وی با تأکید بر حل مشکلات اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند داخلی کشور، افزود: توجه بر مسأله تولید و متوقف نکردن حل مسائل کشور به موافقت و رضایت غربی‌ها از مهمترین نکات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود که باید به دقت مورد توجه دولت و رئیس جمهور محترم قرار گیرد.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق در استان اردبیل بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله مدیریت قانونمند فضای مجازی و توجه به زیرساخت‌های دانش جدید هوش مصنوعی نیز در کنار مسائل اقتصادی و سیاسی اهمیت بسیاری در حرکت به روز کشور و همراهی با پیشرفت‌های نوین دنیا دارد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی ادامه داد: توجه دولت چهاردهم به قوانین بالادستی و حرکت بر اساس سیاست‌های درون‌زا و برونگرای اقتصاد مقاومتی، تحقق شعار سال، هماهنگی در ستاد و بدنه اقتصادی و مهار تورم از مهمترین وظایف دولت جدید است که با دقت در انتخاب استانداران که به مثابه رئیس دولت در هر استان هستند و نیز مدیران کل محقق خواهد شد.

وی با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به بیان فضیلت و ویژگی‌های اخلاقی آن بزرگواران پرداخت و خاطرنشان کرد: امامان و پیامبران عنوان الگوهای شایسته برای درس گرفتن در زندگی هستند.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق در استان اردبیل با بیان حدیث ثقلین، قرآن کریم و اهل بیت (ع) را دو یادگار ارزشمند پیامبر اکرم (ص) نه تنها برای امت اسلام، بلکه برای بشریت خواند و تأکید کرد: حتی غیر مسلمانان با مطالعه دقیق قرآن و شناخت پیدا کردن به اهل بیت (ع) می‌توانند راه سعادت را دریابند و این موهبت برای مسلمانان یک فرصت و موقعیت ویژه است که باید قدردان و شکرگزار آن باشند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار صدها انسان بی گناه در چند روز گذشته، افزایش تبادلات اقتصادی مصر با اسرائیل جنایتکار را مشارکت در قتل عام مردم مظلوم و بی گناه غزه دانست که ننگ آن بر پیشانی برخی سران خائن کشورهای اسلامی خواهد ماند.

وی در پایان از حضور مسؤولین استانی و شهرستانی به مناسبت هفته دولت در منطقه مرزی ارشق و افتتاح پروژه‌های عمرانی در تحقق وعده‌ها تقدیر و تشکر کرده و خواستار حل مشکلات باقی مانده و خدمت رسانی بیشتر به مردم منطقه ارشق شد.