تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764770
شناسه : 3764770
تاریخ :
مدیر اسلامی جهت گیری دینی داشته باشد اقتصاد ایران: همدان_نماینده ولی فقیه در همدان گفت: با صرف مسلمان بودن فرد مدیر اسلامی نمی‌شود، بلکه شاخصه و ملاک مدیر اسلامی این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد،

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: تقوا در بین کارگزاران جمهوری اسلامی، یک یعنی مدیر اسلامی شدن است.

وی با بیان اینکه با صرف مسلمان بودن فرد، مدیر اسلامی نمی‌شود، ادامه داد: بلکه شاخصه و ملاک مدیر اسلامی این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقوا در عرصه اجتماعی یعنی جهت گیری دینی داشته باشند، افزود: تشکیل حکومت دینی و تلاش برای اصلاح حاکمیت یک تلاش اخلاقی است.

امام جمعه همدان افزود: اینکه پیامبر گرامی اسلام فرمود، من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم به این معنا نیست که تنها باید خوش اخلاق باشید و با سیاست کاری نداشت.

وی با اشاره به اینکه بدون حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی، اخلاق فردی هم اصلاح نمی‌شود، اضافه کرد: اولین کاری که پیامبر پس از ورود به مدینه انجام دادند، تشکیل یک حاکمیت دینی بود.

شعبانی موثق افزود: تشکیل حاکمیتی که محورش بر مدیریت و توافق جمعی است، از اصول مدیریت و سیاسی پیامبر بود.

وی ادامه داد: توافق نامه جمعی که نه فقط مسلمان که یهودی‌ها نیز آن را امضا کردند و محور رفتارها و سیاست ورزی‌ها بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) تلاش کردند تا جامعه قانونمند باشد و به آن پایبند باشند، تصریح کرد: نفی ریاست طلبی از دیگر اصول مدیریتی پیامبر بود.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند، کسی که شهوت پرست و قدرت طلب است اگر به مسئولیت برسد منافع و منابع جامعه اسلام را فنا می‌کند.

امام جمعه همدان افزود: باید تلاش کنیم کسانی به مسئولیت برسند که به معنای واقعی کلمه اعتقاد به مبانی اسلامی داشته باشند.