تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764763
شناسه : 3764763
تاریخ :
شایستگی‌ها باید مبنا و شاخص انتخاب مدیران باشد اقتصاد ایران: ایلام- امام جمعه ایلام گفت: شایستگی‌ها باید مبنا و شاخص انتخاب مدیران باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: انتظار می‌رود با توجه به رأی قاطع نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی با گرایش‌های مختلف سیاسی، دولت جدید در انتخاب مدیران شاخص‌هایی چون تخصص و توانمندی فارغ از هر گونه جناح و باند فکری و سیاسی را مد نظر داشته باشد تا از نخبه‌سوزی افراد متعهد و توانمند به بهانه‌های سیاسی جلوگیری شود.

وی ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیان کرد: شرایط کنونی ساکنان غزه و فلسطین دشوار و سخت است و رژیم صهیونیستی با تسلیحات کشتار جمعی ارسالی از سوی آمریکا، اقدام به نسل کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه کرده و در حالی که این جنایات وحشتناک در باریکه غزه رخ می‌دهد کشورهای مدعی حقوق بشر و بسیاری از کشورهای جهان در مقابل این همه جنایت سکوت کرده و یا با آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل همراهی می‌کنند.

وی گفت: مجامع بین‌المللی و قدرت‌های به ظاهر ابرقدرت دنیا در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین سکوت کرده‌اند در حالی که ایران را نسبت به پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» توسط عوامل رژیم صهیونیستی به خویشتنداری دعوت می‌کنند.

وی افزود: دشمنان بعد از تایید صلاحیت هیأت وزیران توسط مجلس شورای اسلامی، شبهاتی را مبنی بر انتخاب وزرا توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و عدم کارایی مجلس و رئیس جمهور در انتخاب وزرا به جامعه القا کردند که رهبری در سخنان اخیر خود این شبهات مسموم را پاسخ دادند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل اجرایی دولت‌ها دخالت ندارند و طبق قانون اساسی رهبری فقط سیاست‌های کلی نظام را ابلاغ می‌کنند و در انتخاب و معرفی وزرا توسط رئیس جمهور به مجلس نیز دخالت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای دولت چهاردهم، بر رسیدگی به وضعیت زندگی مناطق محروم کشور و اجرای عدالت اجتماعی برای همه اقشار جامعه را تاکید کردند.