تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3764756
شناسه : 3764756
تاریخ :
آخرین روز نقل‌وانتقالات تابستانی هیجان‌انگیز شد! اقتصاد ایران: آخرین روز پنجره نقل و انتقالات همیشه شلوغ و پرخبر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فوتبال ۳۶۰: آخرین روز پنجره نقل و انتقالات همیشه شلوغ و پرخبر است. این آخرین فرصت باشگاه‌ها برای تقویت تیم‌شان است و از طرف دیگر بازیکنانی که در فهرست مازاد قرار دارند چاره‌ای جز پذیرفتن پیشنهادهای لحظه آخر ندارند. این گزارش لحظه به لحظه از جابه‌جایی‌های روز آخر پنجره تابستانی است.

اوسیمن در الاهلی عربستان

ویکتور اوسیمن، ستاره نیجریه‌ای ناپولی سرانجام پیشنهاد الاهلی عربستان را پذیرفت. طبق این قرارداد ناپولی بابت فروش اوسیمن 80 میلیون یورو به علاوه بندهای پاداش دریافت می‌کند. باشگاه ایتالیایی برای این گلزن بند فسخ 130 میلیون یورویی تعیین کرده بود، ولی هیچ باشگاهی حاضر به پرداخت این رقم نشد. اوسیمن تا لحظه آخر منتظر پیشنهاد چلسی ماند، ولی رقم پیشنهادی این باشگاه مورد موافقت ناپولی قرار نگرفت.

قرارداد اوسیمن و  الاهلی چهار ساله و دستمزد سالانه این بازیکن 40 میلیون یورو است. همچنین با اصرار مهاجم نیجریه‌ای یک بند فسخ در قرارداد گنجانده شده است، چرا که می‌خواهد راه بازگشت به فوتبال اروپا بسته نشود. به ادعای فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور حوزه نقل و انتقالات رقم این بند فسخ کمتر از 100 میلیون یورو است. 

آیوان تونی در الاهلی عربستان

الاهلی عربستان با برنتفورد بر سر خرید آیوان تونی به توافق رسید. رقم انتقال مهاجم 28 ساله انگلیسی 40 میلیون پوند و این قرارداد سه ساله است. تست‌های پزشکی قرار است جمعه در لندن انجام شود و تونی بعد از آن به عربستان پرواز خواهد کرد.

تونی امید داشت که به یکی از تیم‌های مدعی لیگ برتر بپیوندد، ولی با وجود درخشش در یورو 2024 پیشنهاد مناسبی از راه نرسید. برنتفورد اصرار داشت که تونی را در پنجره تابستانی بفروشد، چرا که این مهاجم وارد آخرین سال قراردادش می‌شد و تابستان سال آینده می‌توانست به عنوان بازیکن آزاد جدا شود. 

نیل موپی؛ از اورتون به مارسی

نیل موپی، مهاجم فرانسوی با انتقالی قرضی با بند خرید قطعی از اورتون به مارسی پیوست. رقم این انتقال قرضی 500 هزار یورو است و مارسی در پایان فصل برای نهایی کردن قرارداد باید 5.5 میلیون یورو به اورتون بپردازد. قرارداد موپی با مارسی تا سال 2028 است. در این قرارداد بندهای پاداش هم برای اورتون در نظر گرفته شده است و 20 درصد از رقم انتقال بعدی موپی هم به باشگاه انگلیسی می‌رسد. 

این مهاجم 28 ساله در سال 2022 از اورتون به برایتون منتقل شد و در 32 بازی یک گل برای این تیم زد. موپی فصل گذشته به طور قرضی راهی برنتفورد شد و در 31 بازی 8 بار گلزنی کرد. موپی که وارد آخرین سال قراردادش با اورتون می‌شد در مارسی دوباره با روبرتو دزربی، سرمربی سابق برایتون همکاری خواهد کرد. 

مارسی تابستان امسال الی واهی، مهاجم 21 ساله فرانسوی را با 25 میلیون یورو از لانس خرید، ولی بعد از مصدومیت شدید فاریس مومبانیا مجبور شد یک مهاجم جدید به تیمش اضافه کند. 

پ