تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3764746
شناسه : 3764746
تاریخ :
امام جمعه آستارا: توصیه‌های رهبری باید سرلوحه کار دولت قرار گیرد اقتصاد ایران: آستارا- امام جمعه آستارا گفت: توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار دولت قرار گرفته و توسط آنان جامه عمل پوشانده شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با ایشان اشاره کرد و افزود: توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار دولت قرار گیرد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار رعایت اولویت‌ها را به اعضای هیئت دولت تاکید کردند، گفت: مهار تورم و گرانی اولین اولویت از نگاه رهبری بود که به دولت توصیه شد و امیدواریم دولت به این توصیه رهبری جامع عمل بپوشاند.

وی انتخاب مدیران شایسته و شایسته سالاری در انتخاب مدیران، حضور در میان مردم، قانونمند کردن فضای مجازی، توجه به تولید، برنامه ریزی برای افزایش و جوانی جمعیت را از دیگر سفارش‌های مقام معظم رهبری به دولت عنوان کرد.

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان آستارا در راستای اجرای کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان، از فرماندار، فرمانده سپاه، بسیج و دست‌اندرکاران برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه تقدیر و تشکر کرد و از مردم خواست در این مراسم معنوی شرکت و دین خود را به شهدا ادا کنند.

وی با بیان اینکه سالانه در کشور هزینه‌های گزافی خرج لوازم آرایشی، دخانیات، سفرهای خارج از کشور و کنسرت‌ها می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این موضوعات و هجمه گسترده دشمنان در جنگ فرهنگی و نرم، نیاز است به برگزاری کنگره‌های شهدا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه امروز مسئله فلسطین و غزه نه تنها مسئله جهان اسلام بلکه مربوط به کل انسانیت و جامعه بشریت است، ادامه داد: رژیم صهیونسیتی خطری تنها برای فلسطین نیست بلکه خطری برای جامعه بشریت و حقوق بشر است.

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه صهیونیست‌ها مشکلی برای فرهنگ، اندیشه، اقتصاد و … جامعه جهانی هستند، افزود: از بین بردن این غده سرطانی به نفع همه جوامع جهانی است.

وی با اشاره به اینکه امروز اربعین چهره جهانی پیدا کرده است، گفت: بیش از ۲۱ میلیون عاشق امسال در این سفر معنوی شرکت کردند و این نشان می‌دهد که روز به روز عشق به امام حسین (ع) افزوده می‌شود.

امام جمعه آستارا به برگزاری همایش جاماندگان حسینی در این شهرستان اشاره کرد و از حضور پرشور مردم دیندار و ولایتمدار در این همایش و دست اندرکاران برگزاری آن تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به سیل شهریورماه سال گذشته و خسارت وارده به شهرستان و مردم، اظهار کرد: مسئولین ذیربط استانی و کشوری خسارت وارده را جبران کنند.

حجت الاسلام صالحیان بر لزوم تجهیز گمرک و احداث تیرپارک در راستای تسهیل در تردد کامیون‌ها در مرز آستارا تأکید کرد و گفت: توجه به این مسئله رونق تجارت و ارزی آوری برای کشور را به دنبال دارد.