تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3764740
شناسه : 3764740
تاریخ :
چین حمله ارتش اسرائیل به کرانه باختری را به شدت محکوم کرد اقتصاد ایران: معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت که چین حمله گسترده ارتش اسرائیل به کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نشست عمومی اضطراری در مورد مسئله فلسطین و اسرائیل برگزار کرد. گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در این نشست گفت که چین حمله گسترده ارتش اسرائیل به کرانه باختری را به شدت محکوم می کند.

وی خاطر نشان کرد که از زمان شروع درگیری در غزه از بیش از 10 ماه پیش، بیش از 40 هزار غیرنظامی کشته شده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه به بار آورده است. در کرانه باختری، اسرائیل همچنان به نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، گسترش شهرک‌ها و حملات به فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. از اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از 620 فلسطینی کشته شده اند. در 28 اوت، ارتش اسرائیل دوره جدید حملات گسترده ای را در کرانه باختری آغاز کرد که منجر به کشته شدن حداقل 10 نفر و زخمی شدن بسیاری شد. چین این اقدام را به شدت محکوم می کند.

این معاون نماینده چین گفت: شخصیت‌های ارشد دولت اسرائیل اخیراً اعلام کرده‌اند که در کرانه باختری همان اقداماتی را که در غزه انجام داده اند، انجام خواهند داد. چین از چنین اظهاراتی شوکه شده و جدا نگران است. غزه اکنون به یک جهنم تبدیل شده است. نباید اجازه داد فاجعه انسانی در کرانه باختری رخ دهد.

وی تاکید کرد: چین با هر حرف یا اقدامی که تنش‌ها را تشدید می‌کند مخالف است، همه حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند و از همه طرف‌های درگیر به‌ویژه اسرائیل می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، خونسرد و خویشتن‌دار باشند.

انتهای پیام/