تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764734
شناسه : 3764734
تاریخ :
وفاق ملی آزمون تاب‌آوری ملی و بین‌المللی مسئولان است اقتصاد ایران: اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: تحقق شعار وفاق ملی آزمون تاب آوری ملی و بین المللی در بین مسئولان و کارگزارن نظام اسلامی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تسلیت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: وجود نازنین رسول خدا (ص) بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان، بالاتر از تمامی مقدسین عالم است.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت از همه مقدس‌تر است چون از همه موجودات، برای نظام ربوبی و عالم هستی کارآمدتر و مؤثرتر است و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت‌شان، نقش‌آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل، وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت (ص) است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر اینکه خدای متعال برای تکریم رسول اکرم (ص) در قرآن کریم آداب و معارفی را برای تنظیم و تحسین رابطه ما با آن وجود مقدس تبیین می‌فرماید، تصریح کرد: اول پیشی نگرفتن بر حضرت است که مؤمنین حقیقی در اندیشه، گفتار و رفتار فرشته‌خو و اهل تقوا هستند و دوم مراعات ادب حضور حضرت و از آنجا که حیات و ممات حضرات معصومین علیهم السلام یکسان است، اکنون نیز کسانی که به حرم و مشاهده نورانی ایشان مشرف می‌شوند، باید ادب حضور را مراعات کنند.

جعفرزاده با تسلیت سالروز شهادت امام مجتبی (ع) با تشریح نگاه راهبردی در سیره آن امام همام گفت: نگاه راهبردی، نگاه بلندمدت به پدیده‌ها و اقدامات است و نگاه و تحلیل راهبردی برآیند تجمیع و احصای همه مؤلفه‌های تحلیلی در راستا و با نخ تسبیح باور به سنت‌های الهی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه صلح امام‌حسن آغاز مبارزه مخفی خاندان پیغمبر با قدرت طاغوتی بنی‌امیّه است، افزود: به منظور اینکه از یک طرف طاغوت را ضعیف و رسوا کنند و از طرف دیگر جمعیت خودشان را نیرومند کنند و در یک فرصت مناسب بر او بتازند و او را از بین ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز سالروز شهادت امام رضا (ع) را یادآور شد و بیان کرد: ایران دارای یک هویت دو لایه ملی و اسلامی است به مثابه مولکول آب که از پیوند اکسیژن و هیدروژن ایجاد می‌شود. در حالی که این دو عنصر ملیت و اسلامیت، دو مؤلفه در طول هم هستند و تفکیک آن‌ها از هم، در واقع از بین رفتن آن هویت را به دنبال خواهد داشت.

جعفرزاده اضافه کرد: به تبعیت هجرت ایشان به ایران، بسیاری از امام‌زادگان و سادات و همچنین اصحاب و شاگردان مبارز و درجه اول ائمه اطهار به ایران نقل مکان کردند و با حضور معنوی و حُسن سلوک خود با مردم، در بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب بسیار اثرگذار بودند.

وی با ارائه تحلیلی از الزامات تحقق دولت وفاق ملی بیان کرد: در هفته دولت و شروع به کار دولت چهاردهم که دولت وفاق نام گرفته است انتظار می‌رود دولت برای تحقق «وفاق ملی» که تاکنون گام‌های خوبی را برداشته است، این مسیر را ادامه داده و در تقویت آن بکوشد.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری و قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع بوده و ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است، گفت: وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها باید بر خدمت به مردم متمرکز شد.