تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764714
شناسه : 3764714
تاریخ :
شکوه همایش پیاده‌روی اربعین امسال خاری در چشم دشمنان اسلام است اقتصاد ایران: اهواز - امام جمعه بندر امام خمینی گفت: مسئولان از سیره مردمی بودن پیامبر الگو بگیرند و این خصلت را چه در دوران زندگی و چه در دوران مسئولیت خود به کار ببندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: الحمدلله امسال هم به کوری چشم دشمنان اسلام و باوجود همه تبلیغات منافقان وطن‌فروش علیه حرکت عظیم زیارت اربعین حسینی و با توجه به گرمای طاقت‌فرسا، این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی افزود: این حضور با شکوه و با عظمت عاشقان و دلدادگان به رهبر الهام‌بخش مبارزه با ظلم و استکبار، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، منبعث از عقلانیت و معنویت ملت امام حسین (ع)، خاری است در چشم همه آنانی که خواستند این حضور میلیونی و بی‌نظیر ارتش امام زمان (عج) به دنیا مخابره نشود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی عنوان کرد: امسال شاهد اجتماع میلیونی وحدت‌بخش ملت امام حسین از سراسر جهان بودیم و این نویدبخش زمینه‌سازی برای تحقق این وعده الهی است که میراث‌دار جهان مستضعفان خواهند بود «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» ان‌شاءالله این مسیر مقدمه‌ای برای تحقق دولت کریمه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد.

وی ادامه داد: جا دارد از همه عزیزانی که در تسهیل زیارت اربعین حسینی از جمله موکب‌داران، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌داران، مساجد، مسئولان و به ویژه ملت مسلمان و سخاوتمند عراق که با خدمت مخلصانه جلوه زیبایی از نوکری به زائران اربعین حسینی را به نمایش گذاشتند و صحنه‌های زیبایی از برادری و اخلاص و خدمت بی‌منت به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) را آفریدند تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام عبادی با تسلیت فرا رسیدن رحلت جانسوز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رئوف حضرت رضا علیهم‌السلام، بیان کرد: یکی از بارزترین ویژگی‌های خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) مردمی بودن آن حضرت است.

امام جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در قلّه تواضع قرار داشت. با اینکه حضرت از مقام فوق‌العاده والایی برخوردار بود در عین حال بیشترین تواضع نسبت به دیگران را داشت.

عبادی یادآور شد: پیامبر اکرم به شدت نزد مردم محبوب بودند و راز این محبوبیت را باید در رفتار و عملکرد مردمی پیامبر اسلام دید، رفتار و عملکردی که مولی علی (ع) چنین می‌فرماید که با مردم چنان زندگی کنید که اگر مردی بر شما بگریند و آنگاه که در کنار آنان بسر می‌برید به شما عشق بورزند. اسوه این سیره، پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم (ع) هستند.

وی متذکر شد: پیامبر اکرم (ص) همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و در غم و شادی شریک مردم و در کنار مردم بودند همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت رشد و کمال قرار دهند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی در پایان تأکید کرد: مسئولان از سیره مردمی بودن پیامبر الگو بگیرند و این خصلت را چه در دوران زندگی و چه در دوران مسئولیت خود به کار ببندند.