تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764713
شناسه : 3764713
تاریخ :
حضور دولتمردان بین مردم منجر به حل مشکلات می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان – امام جمعه ورزنه گفت: حضور دولتمردان در بین مردم باعث رفع مکشلات خواهد شد ودلیل آن این است که مسئول مشکلات را مستقیم از زبان خود می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیاسی امام جمعه شهر ورزنه در خطبه اول نماز جمعه این هفته به بزرگترین نعمت الهی اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگترین نعمت الهی نعمت نبوت و امامت است که خداوند متعال در بین مردم قرار داده و از چگونگی استفاده از این نعمت‌ها سوال خواهد کرد.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد وافزود: بزرگترین نعمت قیامت از آن سوال می‌شود ما اهل بیت هستیم که برای بندگان قرار داده است. پیامبر آورنده دین و امامت حافظ و پاسدار دین است ووظیفه ما شکر این دونعمت بزرگ است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در قبال دونعمت نبوت وامامت که زحمات زیادی برای دین اسلام کشیده‌اند شناخت دین اسلامی است و کمال انسان‌ها به شناخت درست از دین اسلام است.

امام جمعه ورزنه بیان داشت: بعداز شناخت به دین، انسان باید بکوشد که به دین عمل کند آنگونه که پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین دستور عمل را داده‌اند.

حجت الاسلام شیاسی به روایتی از امیرالمو منین علی (ع) اشاره وگفت: کسی دردین و دنیا سلامت دارد که اخلاق مدار باشد و با مردم مدارا کند.

امام جمعه ورزنه به بعد دیگری از شناخت دین اشاره وافزود: انسانی که معرفت به دین پیدا کرد نسبت به دنیای اطراف خود بی تفاوت نیست واگر بی تفاوت حاکم شود بدانیم که منکرات دامن همه افراد جامعه را فراخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هدف دین امربه معروف ونهی از منکر و نظارت عمومی است وهمه آحاد مردم باید نسبت به جامعه خود مسئولیت پذیر باشند.

حجت الاسلام شیاسی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر ورزنه ضمن تسلیت فرار رسیدن ۲۸ صفر اظهار کرد: محرم و صفر فرصت بسیار خوبی بود که از معارف اهلبیت (ع) استفاده ببریم و در این روزهای پایانی ماه صفر که شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص) وسلاله های پاکش امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) می باشدباید تلاش کنیم تا با آشنایی از سیره عملی اهلبیت در مسیر زندگی از این سیره نجات بخش استفاده نمائیم.

امام جمعه ورزنه به سالروزشهادت دکتر رجایی و باهنر اشاره و بیان داشت: باید گرامی بداریم یاد شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین سید الشهدای خدمت آیت الله رئیسی که حقیقتاً تلاش بی ئقفه برای خدمت به مردم ومظهر شعارهای انقلاب اسلامی بودند ودر برابر دشمنان اسلام موضع روشنی است و از موضعگیری دو پهلو در برابر دشمنان نظام اسلامی ایران پرهیز می‌کرد.

وی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت چهاردهم اشاره و افزود: کسی که در نظام مقدس اسلامی مسئولیت می‌گیرد باید قدردان این فرصت باشد و از این فرصت برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها استفاده کند وبدانند که زمان زود گذر وباید از فرصت زمان برای خدمت، شب وروز را نشناسد.

امام جمعه ورزنه در ادامه بیان داشت: دولت جدید باید ظرفیت‌های کشور را شناسایی کند و باید برای موفقیت در دولت از جوانان پر انگیزه برای خدمت به مردم استفاده نماید.

حجت الاسلام شیاسی به حل مشکلات اشاره و گفت: کلید حل مشکلات به فرموده رهبر انقلاب تولید است که دولت باید به مسئله مهم نگاهی ویژه داشته باشد.

وی به جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: مسئله جمعیت و جوانی جمعیت هم مسئله بسیار مهم برای کشور است که دولت باید در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام جدی داشته داشته باشد.

امام جمعه ورزنه به امید نبستن به دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: نباید در کارها و برنامه‌ها امید به دشمن بست دشمن همیشه دنبال غارتگری می‌باشد البته تعامل با دنیا یک موضوع بسیار مهم است ولی تعامل در راستای ایجاد منفعت برای کشور است وباید بدانیم که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هیچگاه دلسوز این نظام وانقلاب نخواهند بود بلکه به دنبال غارتگری منابع کشور هستند.

حجت الاسلام شیاسی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند حضور دولتمردان در بین مردم باعث رفع مکشلات خواهد شد ودلیل آن این است که مسئول مشکلات را مستقیم از زبان خود می‌شوند و حتی برای برطرف شدن مشکلات مردم بهترین راه حل‌ها را ارائه می‌کنند.