تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764712
شناسه : 3764712
تاریخ :
گلزار شهدای شادگان بهسازی و ساماندهی می‌شود اقتصاد ایران: اهواز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: گلزار شهدا باید به مثابه زیارتگاهی برای عاشقان و دلباختگان شهدا باشد از همین رو گلزار شهدای شادگان بهسازی و ساماندهی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نورانی پیش از ظهر امروز جمعه در مراسم افتتاحیه بهسازی گلزار شهدای شهرستان شادگان که با حضور معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس، فرماندار و امام جمعه شهرستان و دیگر مسؤلین استانی صورت گرفت ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم و ضروری است همه ما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، افزود: یکی از نمادهای شهدا، گلزار شهدا است که این اماکن باید به مثابه زیارتگاهی برای عاشقان و کسانی که دلباخته شهدا هستند تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه باید این میراث به نسل آینده منتقل شود، اضافه کرد: در گلزار شهدای شادگان ۱۵۵ شهید گلگون کفن آرمیده‌اند که ضرورت دارد این گلزار ساماندهی شود.

نورانی، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که طی یکسال و نیم گذشته توسط بنیاد شهید استان صورت گرفته بهسازی و گلزار شهدای شادگان در دستور کار قرار گرفت و برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه مشخص است و تجهیز کارگاه صورت گرفته و از امروز این طرح آغاز به کار می‌کند، ادامه داد: برداشتن ستون‌ها، افرایش چهار متری ارتفاع سقف گلزار، روشنایی، تعویض سنگ مزار شهدا با هماهنگی خانواده‌ها و … از جمله اقداماتی است که بنا شده در این پروژه انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، همچنین از احداث یادمانی برای هشت شهید دانش‌آموز این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی می‌شود مستند خوبی از این شهدا ساخته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شادگان دارای سرداران بزرگی همچون شهیدان بهبهانی و معرفی زاده است که باید به آنها پرداخته شود، عنوان کرد: همچنین باید نسبت به نصب تصاویر شهدا در سطح شهرستان اقدام شود تا هرچه بیشتر به نسل آینده شناسانده شوند.