تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3764706
شناسه : 3764706
تاریخ :
عقب نشینی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از شرق دیرالبلح اقتصاد ایران: تصاویر ارسالی خبرنگار تسنیم از شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل پس از تخریب همه منازل، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های نهادهای خدمت‌رسان، عقب نشینی خود را از شرق این شهر آغاز کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، مشاهدات خبرنگار تسنیم از شرق دیرالبلح حاکی از آن است همزمان با آغاز عقب نشینی نظامیان صهیونیست از این منطقه در مرکز نوار غزه، بسیاری از پیکرهای شهدای فلسطینی در زیر آوارهای منازل و ساختمان‌ها محبوس شده‌اند.

 

.

 


 یک شهروند فلسطینی به خبرنگار تسنیم گفت: اسرائیل هیچ منزل و پناهگاهی برای ما باقی نگذاشته است. اکنون دیگر جایی برای زندگی کردن هم نداریم.

نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

 یک شهروند دیگر فلسطینی ساکن این منطقه نیز که پس از عقب نشینی صهیونیست‌ها از شرق شهر دیرالبلح به خانه خود بازگشته به خبرنگار تسنیم گفت: ساختمان ما چهار طبقه بود و 25 نفر در آن زندگی می‌کردیم، اما در حال حاضر حتی یک نفر هم از سکنه آن زنده نمانده است.

نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

 تصاویر حاکی از تخریب کامل منازل و غیرقابل استفاده بودن خیابانها و نابودی نهادها و موسسات خدمات رسانی در شرق دیرالبلح است.

عقب نشینی ارتش اسرائیل در شرایطی است که صبح امروز اعلام شد کابینه رژیم صهیونیستی علی‌رغم مخالفت‌های «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم نقشه‌های پیشنهادی ارتش اسرائیل برای استقرار و تشکیل مراکز نظامی ارتش در محور فیلادلفیا را با هشت رای موافق و تنها یک رای ممتنع ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی به تصویب رسانده است تا مشخص شود تل‌آویو برخلاف تبلیغات رسانه های منطقه‌ای و بین‌المللی قصدی برای عقب‌نشینی از نوار غزه ندارد.

محور فیلادلفیا در حدفاصل مرزهای مصر و نوار غزه تنها مرز مشترک این باریکه با یک کشور عربی به شمار می‌رود که در زمان حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب این باریکه، به اشغال صهیونیست‌ها درآمد.

 

همزمان با این تحول نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز اعلام کرد خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه با ارسال دادخواستی به دادستانی عالی اسرائیل از قضات این دیوان درخواست کردند تا نتانیاهو به تنهایی مسئول تصمیم‌گیری در امور مربوط به پرونده مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا نباشد.

 این خانواده‌ها خواستار الزام نتانیاهو به واگذاری مسئولیت تصمیم گیری در این پرونده به کابینه رژیم صهیونیستی شدند.

انتهای پیام/