تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764702
شناسه : 3764702
تاریخ :
۱۶۳ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت اقتصاد ایران: اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در ۱۶۳ هکتار از مراتع استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وقوع حریق ساعت ۱۰ صبح امروز در بخشی از مراتع روستای ماربر شهرستان بویین میان دشت گزارش شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی پس از ۹۰ دقیقه تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری تیم‌های محلی روستاهای مناطق تحت تأثیر حریق مهار شد، ابراز کرد: بر اثر این حادثه حدود ۶ هکتار از پوشش‌های گیاهی و گیاهان علوفه‌ای یک ساله مرتع در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حادثه دیگر آتش سوزی ساعت ۱۶ روز گذشته در مرتع روستای قلعه بهمن شهرستان بویین میاندشت اتفاق افتاد، ادامه داد: در این حادثه ۳ هکتار از مرتع و پوشش گیاهی علوفه‌ای منطقه شد که پس از ۲ ساعت و نیم تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری نیروهای محلی اطفا شد.

وی علت حوادث فوق را بی احتیاطی و عوامل انسانی اعلام کرد و گفت: به علت وزش تندباد حریق گسترش یافت.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با وقوع ۴۸ مورد حریق در عرصه‌های مرتعی به میزان ۱۶۳ هکتار از مراتع جنوب و غرب استان طعمه حریق شد، ادامه داد: علت ۹۵ درصد از وقایع فوق عوامل انسانی بوده است.

وی گفت: با توجه پیش بینی انجام شده مبنی بر وقوع تندبادهای فصلی در هفته جاری و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کرد آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو و… در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریع به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤلین محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.