تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764700
شناسه : 3764700
تاریخ :
مردم سیستان و بلوچستان شایسته خدمت هستند اقتصاد ایران: زاهدان- امام جمعه موقت زاهدان، گفت: مردم سیستان و بلوچستان شایسته خدمت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید خلیل حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا و تبریک هفته دولت، بااشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری و تأکید بر سخنان ایشان، افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار، به دولتمردان توصیه کرد تا به مسائل شرعی به‌خصوص نماز پایبند باشند و اینکه در بین مردم رفته و شنوایی درد و مشکلات و درخواست‌های آنان باشند.

وی ادامه داد: مسئولی که در کارهایش یاد خدا را دارد، موفق است، برکات دولت شهید رجایی بعد از ۴۰ سال هنوز در جامعه مؤثر است و خدمات شهید رئیسی همچنان ادامه دارد.

امام‌جمعه موقت زاهدان، تصریح کرد: مردم بر شما (مسؤولان) منت دارند و شما بر مردم منتی ندارید، این مردم هستند که باید شما را بپذیرند، مسؤولان در میدان خدمت به مردم قدم گذاشته اند، باید جانانه خدمت کنید و در بین مردم حضور داشته باشید، سفرهای استانی داشته باشید و با مردم مناطق مختلف ارتباط داشته باشید و قانونمند حکمرانی کنید.

وی خطاب به مسؤولان ادامه داد: تولید دوای درد اقتصاد و مشکلات این بخش است، تولید ملی را حمایت کنید، در بحث عدالت دولتی‌ها و مسؤولان باید عدالت‌محور باشند، یعنی هر چیزی در جایگاه خودش و هر کس به حق خودش برسد، به آنچه که شایسته‌اش هست برسد، در اولویت‌ها کارهای زیربنایی را مدنظر داشته باشید.

حسینی تشریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان لایق خدمت هستند، چرا باید شهر ما و خیابان‌های ما وضع نامطلوب داشته باشند، کمی تلاش‌ها را بیشتر کنیم و به ندای رهبری گوش فرا دهیم.

وی با توصیه به شناخت شهید امام موسی صدر افزود: امام موسی صدر تأثیر شگرفی در کشورهای عربی و همچنین تأثیر بسیار زیادی بر ضعیف‌ترین قشر جامعه داشت تا که آنان را به اوج برساند، مطالعه و تحقیق پیرامون زندگی این شهید بزرگوار بسیار آموزنده است.

امام‌جمعه موقت ضمن تسلیت فرارسیدن ۲۸ صفر، اظهار کرد: پیامبر (ص) رحمتی برای عالمیان هست، در جنگ احد پیغمبر سختی‌های عجیبی را متحمل شد بیش از ۷۰ نفر از یارانشان به شهادت رسیدند درحالی‌که بدن مبارک زخم‌های بسیاری برداشته بود همچنان در حال دعاکردن بود، وی هیچگاه لب به نفرین نگشود، بلکه حتی برای هدایت دشمنانش دعا می‌کرد.

وی ادامه داد: شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را در پیش داریم، در این روزها غوغای کربلا را می‌بینیم اما مدینه خبری نیست زمانی که به امام حسین علیه‌السلام خبر شهادت برادر بزرگوارشان را دادند، ناله‌اش بلند شد و گریه کرد.

حسینی اظهار کرد: افتخار ما ایرانیان حضور بارگاه مطهر امام رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس است در روز چهارشنبه سالروز شهادت این امام بزرگوار را در پیش داریم که به همه عاشقان این امام بزرگوار تسلیت می‌گوئیم.