تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764696
شناسه : 3764696
تاریخ :
قطعی برق در شهرستان کنگان منصفانه نیست اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: قطعی برق در شهرستان کنگان که در فصل سرما، گرمابخش منازل میلیون‌ها ایرانی است منصفانه نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در کنگان و گلایه مندی شدید مردم اظهار کرد: انصاف نیست در استان‌های جنوبی در این شرایط شدید گرما و در حالی که انرژی کشور از این استان‌ها است مردم با قطعی برق مواجه باشند.

وی افزود: قطعی برق در شهرستان کنگان که در فصل سرما، گرمابخش منازل میلیون‌ها ایرانی است منصفانه نیست.

خطیب جمعه کنگان تاکید کرد: انتظار بجا اینست اگر بنا بر قطعی برق باشد در استان‌هایی غیر از بوشهر رخ دهد.

محمودی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم و کلیدی در شهرستان کنگان از جمله افتتاح جاده وفاق و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کنگان با حضور استاندار بوشهر، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این امر بیان کرد: من تقاضا دارم دلسوزانی که دغدغه جانمایی بیمارستان را در مسئله آینده نگری را داشتند که بنده نیز دو هفته قبل نیز گفتم، با همدلی کمک کنند این پروژه مهم محقق و خللی در اجرای آن رخ ندهد.

وی عنوان داشت: گاهی ممکن است مشاجرات و گفتگوها حواشی را ایجاد و منجر به اخلال در کار شود.

امام جمعه کنگان در خصوص اندک کارهای مانده از برخی پروژه‌های افتتاح شده در در سطح منطقه تاکید کرد: مسئولان مربوطه اشکالات برطرف نشده را رفع تا مردم بخوبی و با آرامش از اقدامات و کارهای صورت گرفته استفاده کنند.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن

خطیب نماز جمعه کنگان با تسلیت ایام ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت سبط اکبر نبوی آقا امام حسن مجتبی علیه السلام و پاره تن پیامبر آقا امام رضا علیه اسلام با بازخوانی سیره نبوی و ویژگی‌های نبی مکرم اسلام گفت: دائم فکر کردن، سکوت‌های طولانی و سخن نگفتن مگر به ضرورت، نماز، روزه و عبادت زیاد، خودسازی و تربیت درونی و امانت داری از جمله ویژگی‌ها و سیره نبوی بود که باید به آن تاسی جست.

محمودی با اشاره به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب و بیانات صریح معظم له در خصوص کابینه گفت: رهبری فرمودند، بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم که ایشان توانست مجلس را قانع کند و برای همه رأی اعتماد بگیرد.

وی به توصیه‌های رهبری به دولت چهاردهم نیز اشاره و بیان داشت: استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی، ضرورت شناخت داشته‌ها و قابلیت‌ها و به فعلیت رساندن آنها، حضور در بین مردم، توجه به سواحل و اقتصاد دریا محور، پیوست عدالت در کارها، رعایت اولویت‌ها، حکمرانی قانونمند در فضای مجازی و توجه به جوانی جمعیت از مهمترین توصیه‌های معظم له بود.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و تشکر از خدمات دولت سیزدهم در کشور از جمله شهرستان کنگان، به ضرورت تداوم راه شهید خدمت و جمهور شهید توسط دولت چهاردهم اشاره و گفت: جناح‌های سیاسی از هر اقدامی که خلاف منویات رهبر فرزانه انقلاب باشد اجتناب و از دو قطبی سازی و چالش در جامعه اجتناب کنند.

محمودی لازمه وفاق ملی را تبعیت از رهبری، قانون اساسی، اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام دانست و ضمن تاکید بر ضرورت وحدت ملی برای مقابله با دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی، بیان نمود: همه کسانی که در نظام مسئولیت دارند باید بدانند مشروعیت آنها به تأیید ولی فقیه است و اگر مسئولی بخواهد خدایی ناکرده مقابل رهبری بایستد، امت اسلامی یک صدا با تمام قامت مقابل او خواهند ایستاد.