تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764693
شناسه : 3764693
تاریخ :
استکبارستیزی از ویژگی‌های اربعین امسال بود اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد استکبارستیزی را از ویژگی‌های اربعین امسال خواند و گفت: مسیر اربعین با رنگ و بوی مردم غزه آکنده شده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به زیارت اربعین گفت: یکی از ابعاد زیبای اربعین پیاده‌روی برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) و زیارت آن حضرت است؛ البته این زیارت تنها محدود به ماه صفر نمی‌شود و در همه ایام زیارت امام حسین (ع) از فضیلت خاصی برخوردار است.

وی افزود: عده‌ای به هر دلیلی توفیق نداشتند در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور یابند، اما چند نوع پیاده‌روی وجود دارد که می‌تواند جبران‌کننده پیاده‌روی اربعین باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: پیاده‌روی به سوی مساجد برای نماز، پیاده‌روی برای تشییع جنازه مؤمن، پیاده‌روی برای زیارت مؤمن و پیاده‌روی برای نماز جمعه نیز از فضیلت‌های بسیاری برخوردار هستند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی‌های اربعین سال جاری بیان کرد: پیش‌بینی‌ها این بود که مراسم اربعین سال جاری با جمعیت کمی به دلیل گرمای طاقت‌فرسا و رکود بازار برگزار شود، اما به فضل الهی این مراسم نه تنها خلوت نبود بلکه موج جمعیت بیشتری حضور داشتند.

مدرسی ادامه داد: از ویژگی‌های اربعین سال جاری استکبارستیزی بود و مسیر اربعین سال جاری با رنگ و بوی مردم غزه آکنده شده بود و مردم از خداوند نجات این مردم مظلوم و نابودی رژیم اشغالگر قدس را خواستار بودند.

وی با اشاره به مشهود بودن دوستی‌ها در میان دو دولت ایران و عراق افزود: از دیگر نکات مهم اربعین سال جاری بایکوت خبری و جلوگیری از انتشار اخبار این مراسم در رسانه‌های خارجی بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: مراسم اربعین در تضاد با فرهنگ غرب است، چراکه در این فرهنگ عموماً مادیات اهمیت دارد و حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان و … ابزاری برای رسیدن به اهداف خود است. در فرهنگ غرب فداکاری و از خودگذشتگی وجود ندارد و این متضاد با فرهنگ فداکاری مردم در اربعین و دین اسلام است.

مدرسی با اشاره به قرارگیری در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: نگاه پیامبر اکرم (ص) به زمان‌های متفاوت نگاهی عمیق و اصولی بود به گونه‌ای که در بیانات ایشان از ناملایمات و صبر بیشتر مردم در دوره آخرالزمان صحبت شده بود.

وی با اشاره به دیدار هیئت دولت چهاردهم با رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرد: ریل‌گذاری رهبری برای دولت جدید قدرشناسی از فرصت خدمت، شناسایی و بهره‌برداری از توانایی‌ها و ظرفیت‌ها، انتخاب همکاران جوان، مؤمن، متعهد و باانگیزه، حضور در میان مردم، رعایت اولویت‌ها به ویژه مسائل اقتصادی، جدی گرفتن تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، علاج پیری زودهنگام جمعیت، امید نداشتن به دشمن و پیوست عدالت در برنامه‌های دولت جدید از جمله مواردی بود که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش خواستار شد: از مسئولان خواستاریم تا تنش‌ها در جامعه کنترل شود؛ بازگشت برخی از تسویه‌شدگان در محیط علمی اقدام درستی نیست چراکه به صرف قرار داشتن در محیط علمی نمی‌توان آیه تطهیر برای آنان نازل کرد.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه بازگشایی مدارس عنوان کرد: با توجه به وجود مدارس خاص و غیرانتفاعی و هزینه‌های سنگین این مدارس، دولت نباید اجازه ندهد تا آموزشگاه‌های خصوصی به مردم فشار مالی بیاورند، وضعیت سرویس مدارس دانش‌آموزان نیز باید به صورت جدی‌تری سامان گیرد و به آن توجه شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت توجه به روحیه جهادی دانش‌آموزان بیان کرد: آموزش و پرورش باید برای معنویت و روحیه جهادی دانش‌آموزان اقدامات بیشتر و موثرتری انجام دهد؛ برگزاری کلاس‌های آموزش سواد رسانه و استفاده درست از رسانه و به صورت کلی توجه به سند بالادستی آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.