تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764680
شناسه : 3764680
تاریخ :
قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با تسلیت ارتحال پیامبر اسلام و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: ۲ ماه شیعیان در انجام کارهای خیر، اطعام، انفاق، مهمان نوازی، گره گشایی از کار مؤمنین، ذکر نام عزاداری و اشک بر مصائب اهل بیت علیهم السلام تعظیم شعائر دینی، زیارت کربلای معلی و حضور در اجتماع میلیونی اربعین و خدمت مخلصانه به زائران سیدالشهدا، مشغول توسل بودند.

وی اضافه کرد: خدا می‌داند مقام شما عزیزان چقدر بالا رفته قدر مقام و منزلت خود را بدانیم. و خدا را به نعمت وجود اهل بیت علیهم‌السلام شاکر و سپاسگزار باشیم.

امام جمعه دشتی بیان کرد: چند موکب فعال به صورت شبانه روز در سطح شهرستان در خدمت زائران بود و با این حرکت مردمی برگ زرین دیگری بر افتخارات معنوی این دیار مذهبی و اهل بیت دوست اضافه شد. امیدواریم این حرکت عامل برکت معنوی در سطح شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: به سهم خودم از یکایک جوانان نوجوانان مردان و زنانی که در عرصه خدمت به زائران سیدالشهدا علیه السلام نقش آفرینی کرده‌اند صمیمانه سپاسگزاری و تشکر می‌کنم.

زاهددوست با اشاره به ۱۰ شهریور سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ تاکید کرد: دستورات دینی برای پرهیز و مقابله با ربا به عنوان ام الخبائث اقتصادی شفاف و صریح است.

وی خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی به استفاده از ربا بر می‌گردد لذا ربا باید از فضای فعالیت‌های بانکی و اقتصادی خارج شود. باید از بانک‌های قرض الحسنه مهر و رسالت که سنت قرض الحسنه و فعالیت‌های اقتصادی عاری از ربا را ترویج و عملیاتی کرده اند قدردانی کنیم.

امام جمعه دشتی با اشاره به ۱۲ شهریور سالروز شهادت سردار شهید رئیس‌علی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار ادامه داد: رئیس علی دلواری با قدرت ایمان و الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا علیه استعمار انگلیس قیام کرد و نام و حماسه خود را در تاریخ برای همیشه ماندگار کرد.

وی تاکید کرد: امروز مکتب شهید رئیس‌علی دلواری هزاران رئیس‌علی را تربیت کرده و به جامعه اسلامی تحویل داده است. استکبار جهانی بداند اگر توطئه ای علیه ملت ایران و نظام اسلامی در سر داشته باشند شاگردان مکتب رئیس‌علی دلواری و نادر مهدوی خلیج فارس را به قتلگاه آمریکایی‌ها تبدیل خواهند کرد.

زاهددوست با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت شهید آیت الله رئیسی گفت: در هفته دولت امسال ۱۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۳۴ میلیارد تومان در سطح شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نواقص پروژه مسکن ملی رفع شود

وی افزود: در بخش مسکن شهرستان دشتی توفیقات خوبی داشته، ۱۹۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه ۹ هزار متر مربع زیر ساخت، در بخش بهداشت و درمان شهرستان در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی هزینه شده است.

امام جمعه دشتی با تقدیر از تلاش و همت دولتمردان و مدیران اجرایی استان و شهرستان و نگاه ویژه استاندار و مدیریت فرماندار دشتی اضافه کرد: انتظار داریم نواقص پروژه مسکن ملی خصوصاً تأمین انشعاب آب و برق به سرعت برطرف شود.

زاهددوست اظهار کرد: بهره برداری زمین‌های واگذار شده طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت هم معطل انشعاب آب و برق است که امیدوارم با همت مسئولان هر چه سریع رفع شود.

وی با بیان اینکه قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست افزود: استان بوشهر با این نعمت عظیم نفت و گاز و وجود نیروگاه اتمی نقش مهمی در تولید انرژی کشور دارد لذا نباید با قطعی مکرر برق در این روزهای گرم سال مواجه باشد.

امام جمعه دشتی گفت: برخی وسایل برقی مردم بر اثر نوسانات برق آسیب دیده، چه کسی یا نهادی پاسخگوی خسارتی که به وسایل برقی مردم ناشی از قطع و وصل مکرر برق اتفاق می‌افتاد است؟