تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764657
شناسه : 3764657
تاریخ :
دولتمردان در عرصه اقتصاد و معیشت مردم ایجاد تنش نکنند اقتصاد ایران: بندرعباس-امام جمعه پارسیان گفت: از دولتمردان می‌خواهیم از ایجاد تنش در عرصه اقتصاد و معیشت مردم و در عرصه سیاست جدا خودداری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به تبیین پیام‌های آیه ۳۵ سوره مائده پرداخت و اظهار کرد: توسل و شفاعت ریشه قرآنی دارد استغفار پیامبر برای گناهکاران، وسیله قرار دادن برادران یوسف حضرت یعقوب را برای آمرزش، توبه آدم بر اثر توسل به کلماتی که خدا به او القا کرد، همه شواهد قرآنی بر جواز بلکه رجحان توسل به اولیا خدا است.

وی افزود: مردم مسلمان دو ماه با انجام کارهای خیر از قبیل، اطعام، انفاق، مهمان نوازی، گره گشایی از کار گرفتاران، ترویج نام و سیره اولیا خدا، عزاداری بر مصائب اهل بیت، زیارت سیدالشهدا و خدمت به زائران مشغول تعظیم شعائر الله بودند.

وی ادامه داد: این توسل عملی مردم ما به اعمال نیک و اولیا خدا بود، پروردگار را بر این نعمت شاکریم و باید این مقام را حفظ کنیم.

امام جمعه شهرستان پارسیان خاطرنشان کرد: مردم کریم و مؤمن پارسیان در حدود ۲۵ روز خدمت به زائران امام حسین در ۵ موکب روستاهای بوچیر، چهواز، عمانی و دو موکب شهر پارسیان به حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر امام حسین از استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی کشورهای همسایه در مسیر رفت و برگشت خدمت رسانی کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، گفت: خدمت رسانی تغذیه، اسکان، کارهای فرهنگی برای کودکان و… با برنامه‌ریزی خیلی خوب بود انجام شد.

وی افزود: مجدداً بر خود لازم می‌دانم از تک تک زنان و مردان، طوایف و محلات، خصوصاً مردم روستاهای بوچیر، چهواز، عمانی و شهر پارسیان، منطقه ویژه صنایع انرژی بر شهرداری، دهیاری‌ها، فرمانداری، سپاه شهرستان، ناو تیپ، فراجا، بسیجیان عزیز، همه موکب داران و خیرین برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله تشکر کنم.

امام جمعه شهرستان پارسیان ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت رسول و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم سلام الله بر برگزاری باشکوه مراسم‌های روزهای پایان ماه صفر تاکید کرد و از همه مردم و هیأت مذهبی جهت حضور در تجمع عظیم هیأت مذهبی در عصر روز ارتحال پیغمبر کنار مرقد شهدای گمنام دعوت کرد.

این استاد حوزه علمیه به ۱۰ شهریور روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: ربا بر اساس آیه ۲۷۹ سوره بقره جنگ با خدا و رسول است متأسفانه در برخی بانک‌ها هنوز مصادیق ربا وجود دارد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان داشت: ما با هدف تشویق بانک‌ها به فعالیت اسلامی از دو بانک رسالت و مهر که سنت قرض‌الحسنه را ترویج وفعالیت‌های بدون ربا انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم بساط ربا ا از بانک‌ها ریشه کن کند.

وی به روز پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: در این روزها اهمیت پدافند بیش از گذشته روشن شده است و ما باید در این زمینه قوی‌ترین باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل نیا به ۱۲ شهریور روز شهادت رئیس علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره کرد و افزود: مردمان شجاع جنوب همواره مرزبانان غیور ایران اسلامی بوده‌اند و بارها پوزه متجاوزان را به خاک زده‌اند.

معاون حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: خطه جنوب همچنان مملو از رئیس علی دلواری‌ها ست اگر استکبار جهانی توطئه‌ای علیه مردم ایران در سر داشته باشد.

امام جمعه شهرستان پارسیان به دیدار دولت جدید با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با تشریح مشورت دادن به رئیس جمهور در تعداد اندکی از وزرا، خبر غیر واقعی در این زمینه را رد کردند.

وی ادامه داد: معظم له ریل گذاری کلان حرکت دولت را اعلام فرمودند که بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها، انتخاب همکاران جوان مؤمن و انقلابی، حضور دولتمردان بین مردم، جدی گرفتن تولید ملی و مسئله علاج پیری جمعیت از مهم‌ترین آنها بود.

امام جمعه پارسیان در پایان اظهار کرد: در روزهای گذشته اظهار نظرهایی از اعضای دولت مبنی بر گران کردن حامل‌های انرژی با تعابیر احساسی و غیر کارشناسی شنیده شد از دولتمردان می‌خواهیم از ایجاد تنش در عرصه اقتصاد و معیشت مردم و در عرصه سیاست جدا خودداری کنند مردم به دولت جدیدشان امیدوارند و ما امیدواریم دولت مسیر اشتباه دولت یازدهم و دوازدهم را نرود.