تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764649
شناسه : 3764649
تاریخ :
رییس جمهور مکتبی تکلیف گرا است/ نیت شهید رییسی خدمت به مردم بود اقتصاد ایران: قم- استاندار قم گفت: رییس جمهور مکتبی، تکلیف گرا است و به آن چیزی که مکلف شده عمل می‌کند و همچنین قانون گرایی و برتری در عقلانیت و حکمت نسبت به دانش ظاهری از دیگر مولفه‌های او است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری طی سخنانی بعد از خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیسان اظهار کرد: ایامی که در آن هستیم، هفته دولت سالروز شهادت دو تن از بزرگ مردان این مرز و بوم و خدمت گذاران مردم است که به دست شنی ترین افراد به شهادت رسیدند.

استاندار قم ادامه داد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، نظام فکری این شهیدان است که آنها در طول دوره خدمت شأن، خدمت به مردم را در دستور کار خودشان قرار داده بودند.

وی بیان کرد: بی کفایتی بنی صدر در مجلس شورای اسلامی به اثبات رسید و عزل شد و از آن روز ریل نظام جمهوری اسلامی یک ریل جدیدی گذاشته شود.

آقامیری با بیان اینکه امام خمینی (ره) شهید رجایی را یک رئیس جمهور مکتبی یاد کرد، ابراز کرد: آن چیزی که از مکتب نام می‌بریم، به معنای نظام فکری راه گشایی روز آمد است که در نگاه امام اعتقاد و ایمان راسخ به دین مبین اسلام و تشیع از اهمیت بالای برخوردار است.

استاندار قم اذعان کرد: شاید از مهمترین ویژگی یک رئیس جمهور، مکتبی بودن آن است که اگر بخواهیم ویژگی مکتبی بودن رئیس جمهور را طی چند مؤلفه نام ببریم، می‌توانیم از اعتقاد و ایمان راسخ به خداوند قادر و توانا که همه امر در دست اوست، یاد کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور مکتبی قدرت را فرصتی برای خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت کشور را یک امانت الهی می‌داند ضمن اینکه خدمت به مردم از مهمترین وظایف مسؤولین در نظام جمهوری اسلامی بوده و است.

آقامیری گفت: رئیس جمهور نباید مردم را فدای خود نکند، چراکه می‌بایست خود باوری و نگاه به ظرفیت درونی و نه بیرونی داشته باشد و امید به ترحم کشورهایی که چشم دیدن استقلال نظام را ندارند و نداشته باشند.

استاندار قم تصریح کرد: استفاده از جوانان و نخبگان، بکارگیری جوانان مؤمن و متعهد به آرمان امام راحل (ره) و تربیت نیروی انقلابی برای مدیریت کلان کشور از تفکرهای رئیس جمهور مکتبی است.

وی اضافه کرد: مردمی بودن از مهمترین مؤلفه‌های یک رئیس جمهور مکتبی است و در بین مردم بودن به معنای این است که از بطن مردم برخواسته باشد و با مردم حشر و نشر داشته باشد.

آقامیری اذعان کرد: رئیس جمهور مکتبی، تکلیف گرا است و به آن چیزی که مکلف شده است، عمل می‌کند و همچنین قانون گرایی و برتری در عقلانیت و حکمت نسبت به دانش ظاهری نیز از دیگر مؤلفه رئیس جمهور مکتبی است.

استاندار قم با بیان اینکه سلب در گفتار و کردار از دیگر مؤلفه‌های رئیس جمهور مکتبی است، اظهار کرد: تمامی این خصوصیات در وجود شهید رجایی بود و آثار و برکات وی طی دو ماه ریاست جمهوری همچنان که بیشتر از چهل سال از آن می‌گذرد، جاری و ساری است.

وی ادامه داد: شهید رئیسی تمام وقت خود را برای مردم گذاشت و تمام نیت و تفکرش خدمت به مردم بود و از خدمات این دولت در استان قم این بود که در ظرف هفت ماه به برترین استان در زمینه تولید مسکن رسیدیم و بیش از ۷۱ هزار زمین به مردم اختصاص داده شد.

آقامیری افزود: اتفاقات دیگر این دولت توجه به مسائل فرهنگی بود و همیشه سعی داشتیم تا دو پرچم جهاد خدمت و فرهنگی را حفظ کنیم

استاندار قم خاطرنشان کرد: اولویت این است که بتوانیم مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان حل کنیم و این کار جهادی است که در فرصت اندک تمام تلاش را برای کل مشکلات به میدان بیاوریم.