تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764635
شناسه : 3764635
تاریخ :
بزرگ‌ترین وفاق ملی خدمت به مردم است اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه با اشاره به شعار دولت چهاردهم گفت: بزرگ‌ترین وفاق ملی، خدمت به مردم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی که هم پایبند به اصول و ارزش‌ها بودند و هم به مردم خدمت کردند، افزود: شهید رجایی ۲۸ روز و شهید رئیسی نیز سه سال رئیس‌جمهور بودند اما نام آنان به نیکی در بین مردم مانده است.

وی با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، دولتمردان را به «قدرشناسی فرصت خدمت» فراخواند و اظهار کرد: چهار سال فرصت زیادی است و می‌توان کارهای بزرگی برای کشور و مردم انجام داد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با یادآوری ۱۳ توصیه و رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولتمردان، از جمله شکر الهی برای نعمت خدمت به مردم، شناسایی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکاران جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حضور در بین مردم و رفتن به سفرهای استانی، مهار تورم و گرانی، مسئله جوانی جمعیت و امید نداشتن به دشمن، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه و منشور حرکت چهار ساله رئیس‌جمهور و هیئت دولت بوده و عملکرد دولت با عمل به این رهنمودها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

حسینی‌نسب با بیان اینکه در این دیدار مقام معظم رهبری موضوع نحوه انتخاب وزرا را به صورت صحیح و روشن روایت کردند و فرمودند رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا با من مشورت کرد و من بعضی را تأیید، برخی را تاکید و بیشترشان را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم، خاطرنشان کرد: نتیجه این است که هماهنگی مصداقی رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری در مورد برخی وزرا بوده که البته در همه دولت‌ها اینگونه بوده و رئیس‌جمهور در انتخاب برخی وزرا از جمله وزرای دفاع، خارجه و اطلاعات و چند وزیر دیگر نظر مقام معظم رهبری را می‌گیرد، این در حالی است که روش و سیره رهبر انقلاب اسلامی، ورود نکردن به مسائل اجرایی بوده و از لحاظ قانونی نیز انتخاب وزرا بر عهده رئیس‌جمهور است.

وی با اشاره به شعار دولت چهاردهم یعنی وفاق ملی، به برخی الزامات این شعار اشاره کرد و با بیان اینکه مردم و خدمت به آنان هدف وفاق ملی است، گفت: محور وفاق ملی قانون اساسی و رکن رکین آن یعنی ولایت‌فقیه بوده و لازمه وفاق ملی، تبعیت از قانون اساسی و مقام معظم رهبری و نیز عمل به اسناد بالا دستی است.

امام جمعه سلطانیه با یادآوری اینکه وفاق ملی یعنی اینکه همیشه خود را بدهکار انقلاب، مردم، شهدا به ویژه محرومان بدانیم و همیشه پاسخ‌گوی آنان باشیم، عنوان کرد: وفاق ملی یعنی همدلی و نزدیک شدن دل‌ها به همدیگر برای خدمت به مردم. وفاق ملی یعنی پرهیز از دو قطبی سازی و پرهیز از مواضع حاشیه‌ساز. وفاق ملی یعنی صادق بودن با مردم و عمل به وعده‌ها؛ چرا که عمل نکردن به وعده‌ها مردم را ناراضی می‌کند.

حسینی نسب افزود: وفاق ملی یعنی پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب که حجاب یک نمونه آن است ولی ظاهراً فقط در نوشته‌ها واجب است اما در عمل انگیزه‌ای برای مقابله با بی‌حجابی وجود ندارد. وفاق ملی یعنی حفظ عزت و اقتدار کشور و نیروهای نظامی و انتظامی که موجب عزت و اقتدار کشور هستند.

وی با یادآوری سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و روز بانکداری اسلامی و با بیان اینکه بانکداری بدون ربا از دغدغه‌های نظام اسلامی است، افزود: وام‌هایی که بانک‌ها می‌دهند و سود می‌گیرند ربا نیست و معیار ربا هم سود زیاد نیست اما کارمزد اگر بیشتر از هزینه‌ها باشد حرام است و از طرفی مسئله ربا باید از طرف وام گیرنده نیز رعایت شود و مصرف وام برخلاف قرارداد و مقررات اشکال شرعی داشته و موجب ضمان است.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و آرزوی قبولی زیارت زائران، خاطرنشان کرد: ابراهیم مجاب که ضریحش کنار ضریح امام حسین (ع) واقع شد، نوه حضرت امام کاظم (ع) است که وقتی به زیارت امام حسین (ع) رفت و سلام داد، جواب سلامش را شنید و لذا به ابراهیم مجاب معروف شد و ان‌شاءالله که همه زائران مورد عنایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) واقع شده باشند.

سینی‌نسب با تسلیت ایام رحلت حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با بیان اینکه استقرار نظام امامت، آخرین مأموریت پیامبر و سرنوشت رهبری امت اسلامی از نگرانی‌های حضرت رسول‌الله بود، گفت: غصب ولایت بعد از پیامبر یکی از فتنه‌های دشمنان بود که مظلومیت و غربت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در امتداد غربت و مظلومیت حضرت امیرالمؤمنین (ع) است.