تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764634
شناسه : 3764634
تاریخ :
ساختمان دانشکده مهندسی جم احداث شود اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه جم گفت: دانشکده مهندسی جم باید تقویت و ساختمان آن ساخته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم ضمن تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: به تعبیر حضرت علی علیه السلام فقدان پیغمبر اعظم مصائب عالم است چیزی با مرگ پیغمبر قطع شد که با مرگ احدی قطع نشد و آن وحی بود.

وی با اشاره به منشور حرکت دولت چهاردهم تاکید کرد: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکارانِ جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس، حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی و تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت از این موارد بود.

محمدی اضافه کرد: رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی، حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی؛ دستیابی به فناوری و لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی، جدی گرفتن تولید ملی به‌عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، علاج پیری زود هنگام جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامه‌ها و رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسؤولیت از دیگر موارد مد نظر رهبر انقلاب بود.

سهم‌خواهی در وفاق ملی ممنوع است

وی با بیان اینکه عدالت جوهره تأکیدات رهبر انقلاب به دولت‌ها است افزود: پنج ماه از سال گذشته است و دولت چهاردهم در هفت ماه آینده باید شعار سال را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد و تدابیر فوری و عملیاتی برای اجرای این نیاز مهم اقتصاد و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه، تدبیر کند.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع است، ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است. وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها، فقط می‌بایست بر خدمت به مردم متمرکز شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مواکب شهرستان هم در مرز هم در مسیر نجف کربلا اضافه کرد: مردم عزیز تلاش‌های موکب شهرستان ستودنی است ولی انصافاً مشکل مکان، این مجموعه را رنج می‌دهد. یقین دارم مردم جم توانایی خرید زمین و ساخت حسینیه در کربلا معلی را دارند و آنانی که در اینجا زمین دارند به موکب هدیه کنند تا با فروش آن زمین در کربلا خریداری شود.

محمدی تصریح کرد: خدمات موکب با مشارکت شما مردم هم در بهداشت و درمان که نمونه بود هم در پذیرایی اسکان فرهنگی عالی بود. پیاده روی ولایت باشکوه برگزار خواهد همگان هم در برگزاری هم حضور مشارکت کنند.

صنعت از دانشگاه جم حمایت کند

وی تاکید کرد: دانشکده مهندسی جم باید تقویت و ساختمان آن ساخته شود و همانطور که شورای راهبردی و صنعت مشارکت کردند، ادامه دهند تا پیمانکاری که کار را شروع کرده با قوت و قدرت این ساختمان مهم شهرستان را تمام کند.

امام جمعه جم گفت: با بازدیدی که چند روز گذشته داشتم کار ساخت مجدداً شروع شده است و نیاز به حمایت مالی دارد. رئیس دانشگاه خلیج فارس مصمم و پیگیر است و معتقد به تقویت این دانشکده؛ انتظار دارم صنعت حمایت خود را قوی و مستمر داشته باشد.

وی ادامه داد: تیم پارس جنوبی که مدیریت جدید را شروع کرده است و ما آرزوی و توفیق داریم و از متخصصین حمایت می‌کنیم و از حمایت‌های منطقه ویژه انرژی پارس مدیر عامل تقدیر می‌کنیم مطالبه داریم از جوانان خوش استعداد و خوش آتیه شهرستان استفاده کنند. جوانان فوتبالیست شهرستان توانایی ارتقای این تیم و باشگاه را دارند.

محمدی با اشاره به سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری خاطرنشان کرد: رئیس‌علی دلواری نماد مبارزه با استعمار پیر انگلیس در تاریخ ایران است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: دانش آموزان بی بضاعت فراموش نشوند. مؤسسه خیریه آرامش زندگی که موفق و به امر مهم آموزش نیازمندان می‌پردازد و مورد تأیید است را یاری کنید تا این بار سنگین را به منزل برساند.