تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764633
شناسه : 3764633
تاریخ :
اعزام بیماران به خارج از کردستان کاهش یافت اقتصاد ایران: سنندج- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با استقرار دستگاه‌ها و فناوری بالا و پزشکان متخصص و فوق تخصص در کردستان اعزام بیماران به خارج از استان کاهش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عبدالملکی پیش از ظهر جمعه در آئین افتتاح پنج طرح درمانی در سنندج اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از ۱۲۸ طرح حوزه درمانی در استان بودیم.

وی نصب دستگاه‌های سنگین با فناوری بالا در حوزه درمانی را از اقدامات انجام شده توسط این دانشگاه برشمرد و اذعان کرد: بهره‌برداری از سی تی آنژیو مرکز آموزشی درمانی توحید سنندج از اقداماتی است که بزودی در سنندج اتفاق می‌افتد، افزود: در مرکز قلب بیمارستان توحید سنندج متخصصان و فلوشیپ‌ها خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌دهند.

اعزام بیماران به خارج از کردستان کاهش یافت

وی اذعان کرد: «پت اسکن» بیمارستان کوثر هفتمین مرکز کشور است که با بخش پیوند استخوان و پیوند کلیه در بیمارستان کوثر افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان کاهش اعزام بیماران به مراکز درمانی خارج از استان را عامل وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص و توزیع عادلانه تجهیزات درمانی دانست و افزود: درصد اعزام بیماران به خارج از استان تا سه سال قبل ۲۳ درصد بود که اکنون به ۱۲ درصد رسیده است.

اعزام بیماران به خارج از کردستان کاهش یافت

وی همچنین از افتتاح مرکز ام‌آرآی و ماموگرافی در مرکز غربالگری بیمارستان توحید خبر داد و بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع با ۴۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

پنج طرح درمانی بهره‌برداری شده در سنندج که با حضور جمعی از مسؤولان انجام شد، شامل واحد سیار آزمایشگاه، مرکز ام‌آرآی و ماموگرافی در بیمارستان توحید سنندج و ۲ مرکز جامع سلامت بود.

اعزام بیماران به خارج از کردستان کاهش یافت