تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764621
شناسه : 3764621
تاریخ :
دولت‌مردان برای امیدآفرینی و ایجاد آرامش در کشور تلاش کنند اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: دولت‌مردان برای امیدآفرینی و ایجاد آرامش در کشور تلاش کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سخنی از مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد که فرمودند چند چیز هست که باعث مستی انسان می‌شود که سزاوار است هر شخص عاقل و صاحب خرد از آن دوری کند.

وی افزود: مستی مال و ثروت انسان را مست می‌کند، حال آدم را عوض می‌کند و کسی که مست مال و ثروت می‌شود ادب، شخصیت، تقوا و ایمان ندارد. مستی بعد مستی قدرت است و بعضی مواقع جایگاه قانونی و اداری یا یک توانایی اجتماعی یا یک جایگاه هم باعث قدرت می‌شود و اینها هم مستی قدرت می‌آورد و باعث می‌شود انسان بی خرد شود عقل خود را ازدست بدهد.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: مستی بعد مستی علم است و افراد به خاطر سوادی که دارد مغرور می‌شود فکر می‌کند کسی شده است. مستی بعد مستی مدح و تجلیل و تقدیر است و مستی دیگر مستی جوانی است. هرکدام از این مستی‌ها بادهای فریبی است که عقل را از بین می‌برد و پس باید اگر ثروت داریم، قدرت داریم، علم داریم، جوانی داریم یا مدحمان می‌کنند مغرور نشویم و مواظب باشیم.

وی به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت اشاره کرد و ادامه داد: ایشان درباره ظرفیت‌های عظیم کشور مطالبی بیان فرمودند از جمله اینکه به ظرفیت انسانی توجه شود. ظرفیت انسانی همین مردم هستند که خیلی با ارزش است و باید قدردان این ظرفیت بود.

فرصت خدمت استفاده شود

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: یک وقت ایران را با قالی و نفت می‌شناختند و امروز با علم، پیشرفت نظامی، قدرت منطقه‌ای و عمق راهبردی می‌شناسند؛ اینها همه ظرفیت است و ظرفیت‌ها در کشور فراوان است که باید از این ظرفیت‌های برای تعالی کشور استفاده کرد.

وی گفت: رهبر انقلاب به اعضای دولت فرمودند خداوند فرصت خدمت به مردم را به شما داده قدردان باشید و از خدا کمک بخواهید این مسئولیت را امانت خدا و مردم بدانید و از این مسئولیت پاسداری کنید. شأن و جایگاه این مسئولیت را حفظ کنید.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: رهبر انقلاب همچنین فرمودند آقای رئیسی عزیز سه سال خدمت کردند و کارهای خوبی انجام دادند و بعضی کارها را پایه گذاری کردند. اساس و شالوده را کامل کرد و باید ادامه داده شود که ثمره آن را بعدها کشور خواهد دید.

وی قهرمانی جهانی تیم نجوم دانش آموزی کشورمان را تبریک گفت و افزود: تیم نجوم ما قهرمان جهان شد و این دانش آموزان ما کار ارزشمندی کردند و در بین ۲۵۰ نفر و از ۵۳ کشور همه مدال‌های طلا را کسب کردند و امیدواریم این افتخارات روز به روز بیشتر شود.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: این روزها بحث افزایش قیمت بنزین مطرح هست و بحث آن داغ است. مردم به قیمت بنزین حساس هستند و رئیس جمهور این بحث را به شکل خوبی تمام کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت هم می‌گوید برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و نباید با این بحث‌ها دغدغه مردم را زیاد کنیم. مردم نیاز به آرامش و امید آفرینی دارند. رئیس جمهور در مناظرات گفتند ما کاری بر خلاف رضایت مردم نخواهیم کرد. مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین راضی نیستند آرامش از مردم‌نگیرید.