تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3764616
شناسه : 3764616
تاریخ :
تداوم در گیری‌ها در کرانه باختری / افزایش شهدا به ۱۹ نفر اقتصاد ایران: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به ۱۹ نفر افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه در سومین روز حمله نظامی گسترده خود به کرانه باختری، مدعی شد که «وسام حازم» از فرماندهان حماس در جنین را ترور کرده و به شهادت رسانده است.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست همچنین به چندین محله دیگر در شهر جنین یورش برده و همچنان نیروهای کمکی ارتش صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه با فلسطینی‌ها و شنیده شدن صدای انفجار، به این منطقه اعزام می‌شوند.

اشغالگران صهیونیست همچنین عملیات نظامی خود را در شهر طولکرم گسترش دادند. نظامیان ارتش اشغالگر به اردوگاه طوکرم و خانه‌های فلسطینی‌ها یورش بردند و تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی در شهرها و مناطق شمال کرانه باختری اشغالی برای سومین روز متوالی همچنان ادامه دارد و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به 19 نفر افزایش یافته است.

کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که طبق برآوردهای یونیسف از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته (15 مهرماه) تاکنون بیش از 150 کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد چهارشنبه 7 شهریور از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروه‌های مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری عملیات بزرگی را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم روز چهارشنبه بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

انتهای پیام/