تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3764580
شناسه : 3764580
تاریخ :
لزوم تقویت مراکز درمانی برای مدیریت سکته‌های مغزی در سراسر کشور اقتصاد ایران: دکتر محمدحسین میربلوک، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اهمیت ایجاد و تقویت مراکز درمانی هدفمند برای مقابله با سکته‌های مغزی تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش سن جامعه و شیوع سکته‌های مغزی، وزارت بهداشت باید مراکز درمانی را با برنامه‌ای مشخص و جامع فعال کند تا رسیدگی سریع و موثر به موارد سکته‌های مغزی در سراسر کشور امکان‌پذیر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

میربلوک در گفتگو با ایرنا بیان کرد که سکته‌های مغزی یکی از دلایل اصلی ناتوانی و فلج در کشور است و با وجود نیاز مبرم به درمان سریع و موثر به شیوه "ترومبکتومی" (برداشتن لخته خون از طریق آنژیوگرافی)، هنوز در مقایسه با بسیاری از کشورها عقب‌مانده‌ایم. وی همچنین بر لزوم راه‌اندازی یک نظام ارجاع جامع برای مدیریت بهتر سکته‌های مغزی تاکید کرد.

این جراح مغز و اعصاب اشاره کرد که بیمارستان فیروزگر دانشگاه علوم پزشکی ایران، تنها مرکزی است که به‌طور مدون و ۲۴ ساعته در طول هفت روز هفته، خدمات درمان سکته‌های مغزی را ارائه می‌دهد. اگرچه در بیمارستان‌های امام خمینی و امام حسین تهران نیز فعالیت‌هایی انجام می‌شود، اما هنوز برنامه جامع و کاملی برای ارائه این خدمات در سطح کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت درمان به‌موقع سکته‌های مغزی، گفت: اگر بیمار در فرصت طلایی به مراکز درمانی مانند بیمارستان فیروزگر ارجاع شود، اقدامات اورژانسی سریعاً انجام می‌شود و احتمال ناتوانی‌های فیزیکی و تکلمی در بیمار به حداقل می‌رسد.

میربلوک همچنین بر نقش حیاتی و مسئولیت پزشکان متخصص "نورواینترونشن" که در هر لحظه باید آماده خدمت‌رسانی باشند، تاکید کرد و به نوآوری‌های جدید در درمان سکته‌های مغزی از طریق روش‌های کم‌تهاجمی و آنژیوگرافی عروق مغز اشاره کرد.