تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764561
شناسه : 3764561
تاریخ :
هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران نگاه بد کند اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز کشور ایران به نقطه‌ای رسیده که هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند نگاه بد به این کشور کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه مسلمانان در دنیا با عبادت و بندگی تکامل پیدا می‌کنند اما درمورد بهشت اینگونه نیست، اظهار کرد: ماهواره زمانی که به سمت فضا پرتاب می‌شود نیرو و انرژی می‌خواهد تا جو را رد کند، اما وقتی به بالای جو رسید دیگر نیازی به نیرو ندارد، خودش دور کره زمین بدون قدرت می‌گردد، ما نیز در دنیا عبادت می‌کنیم و به مقاماتی می‌رسیم و دیگر در بهشت تکلیفی نیست اما ترقی وجود دارد.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت ایام ارتحال رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) ابراز کرد: الگوگیری از ائمه بر همه مسلمانان واجب است و باید راه آنها را در زندگی ادامه دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آمادگی کامل نظامی ایران در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا افزود: امروز به واسطه توانمندی‌های دفاعی کشور از جمله پدافند هوایی نه تنها اسرائیل بلکه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه جرئت نگاه کج به این کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه اگر امروز هواپیما یا پهپادی از دشمنان از جمله رژیم اسرائیل به سمت ایران بیاید دیگر راه بازگشت ندارد و اگر بازگردد دیگر فرودگاهی وجود ندارد که بخواهد در آن فرود بیاید، تصریح کرد: افتخار کنیم به رهبر فرزانه حکیم و دانشمندی که تمام این‌ها به برکت رهنمایی‌های ایشان محقق شده و امروز کشور به نقطه‌ای رسیده که هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند نگاه بد به این کشور کند.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به شهادت شهید هنیه در کشور گفت: درست است که دشمن از پشت دیوارها جنایاتی را مرتکب می‌شود و هنوز انتقام این شهید بزرگوار گرفته نشده است اما مطمئن باشید اگر روزی فرمانده کل قوا سلاح دانستند اسرائیلی روی کره زمین باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با هیأت دولت نیز افزود: رهبر انقلاب در این دیدار ۱۳ کلید را در اختیار آن‌ها قراردادند، اول شکر الهی برای نعمت خدمت بود در اسلام مقام افتخار نیست بلکه خدمت افتخار است و اگر کسی با قدرتش به مردم خدمت کرد ارزش دارد، بهترین مردم آن کسی است که برای مردم مفید باشد و بدترین مردم کسی است که مضر باشد و بدتر از آن کسی است که به مقامی برسد و مردم از ترس به او احترام بگذارند.

امام جمعه موقت اصفهان شناسایی ظرفیت‌های انسانی کشور را کلید دوم رهبر انقلاب برای راهنمایی دولت دانست و گفت: ما جوانان متفکر و مخترع بسیاری داریم یادمان هست که در جنگ تحمیلی ما یک ضدهوایی نداشتیم، دشمن هر نقطه‌ای که می‌خواست را میزد اما امروز ارتش و سپاه و مردم ارزشمند ما که تقوا فکرشان را باز کرده است، مملکت را به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت دنیا قرار داده‌اند، بنابراین از این نعمت باید استفاده کرد.

وی انتخاب جوانان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه را سومین کلید رهبری برای اعضای هیأت دولت معرفی کرد و افزود: باید توجه داشت کشوری که چندین هزار شهید داده نمی‌تواند فرد ضدانقلاب را تحمل کند، نکته بعدی حضور در بین مردم است، ممکن است در هر استانی نامه‌ها و پرونده‌های تشکیل شود اما معلوم نیست حقیقت آن چیست و رئیس‌جمهور و وزرا باید از نزدیک ببیند و درست و غلط گزارش‌ها را تشخیص دهند.

حجت‌الاسلام میردامادی اولویت دادن در کارهای زیرساختی مانند انرژی هسته‌ای را دیگر تاکید مقام معظم رهبری بر دولت چهاردهم عنوان کرد و ادامه داد: رفع مشکلات اقتصادی، رفع تورم و ایجاد عدالت دیگر تاکید رهبر به هیأت دولت اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور قول عدالت و رفع تورم داد و باید صداقت و توان و امید خود را به منصه ظهور برساند.

وی جدی گرفتن تولید ملی به‌عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی را دیگر تاکید رهبر به هیأت دولت دانست و اضافه کرد: تولید نباید تضعیف شود و باید با حمایت افزوده شود؛ امیدواریم خداوند به هیئت دولت توفیق بدهد و خودشان نیز دعا کنند تا خدا درهای حکمت را بر آن‌ها بگشاید.