تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764539
شناسه : 3764539
تاریخ :
بیش از ۴۱ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد کشور شدند اقتصاد ایران: مشهد- فرماندار تایباد گفت: افزون بر ۴۱ هزار زائر افغانستانی کربلا و عتبات عالیات برای شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشور شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شیردل اظهار کرد: افزون بر ۴۱ هزار زائر افغانستانی کربلا و عتبات عالیات برای شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشور شدند. این زائران از شهرهای کابل، هرات، غزنی، هیلمند، قندهار و دایکندی هستند.

فرماندار تایباد بیان کرد: این تعداد زائر کشور همسایه از تاریخ ۳۰ مرداد تاکنون از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشورمان شده‌اند.

وی گفت: امسال برای دومین سال برای جابه جایی زائران افغانستانی به سمت مرزهای خروجی از ناوگان حمل و نقل افغانستان نیز استفاده شده است.

شیردل بیان کرد: ۶۰ درصد زائران افغانستانی کشور عراق با ناوگان حمل و نقل ایرانی و ۴۰ درصد دیگر با اتوبوس‌های افغانستانی راهی مرزهای مهران و چذابه شده‌اند.

فرماندار تایباد افزود: امسال موکب ویژه اربعین در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در دوغارون برپا شده که در آن برنامه‌های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر به زائران افغانستانی ارائه می‌شود.

وی گفت: افزون بر ۲۵۰ نفر از نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی به زائران افغانستانی کربلا در دوغارون خدمت رسانی می‌کنند.