تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764516
شناسه : 3764516
تاریخ :
قوانین و مقررات در حوزه معادن نیاز به اصلاح دارد اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوانین و مقررات در حوزه معادن نیاز به اصلاح دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشستی با موضوع «بررسی اصلاحات قانون معادن برای تحقق رشد ۱۳ درصدی» با بیان اینکه آسیب‌شناسی خوبی در حوزه معادن استان انجام شده، اظهار کرد: اگر بخواهیم هدف رشد ۱۳ درصدی در حوزه معادن محقق شود، حتماً باید تغییر و تحولات مبنایی از نظر حقوقی، قوانین و مقررات اتفاق بیفتد، زیرا با آئین‌نامه‌های کنونی مشکلات زیاد است و نمی‌توانیم به اهداف برسیم.

وی با اشاره به تفویض اختیار رئیس قوه قضائیه به استان برای حل مشکلات اقتصادی تصریح کرد: اعلام کردیم اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی که به مشکل برمی‌خورند، پیشنهاد بیاورند، با توجه به اختیارات ریاست قوه، برای حل مشکلات همکاری می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در اینکه معادن جزو انفال است و حاکمیت باید از طریق دولت اعمال شود، شکی نیست، اما مشکل، بحث قوانین و مقررات و بروکراسی اداری است که اگر یک قانون شفاف در این زمینه نوشته شود که قابل تفسیر نباشد؛ گره‌ها باز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: مشکل این است قوانینی وضع می‌شود که قابل تفسیر است و کار را با مشکل مواجه می‌کند و اکنون ماده ۲۶ قانون معادن تفسیری است که از قانون برداشت شده است.

وی بیان کرد: باید اصلاح این قانون به صورت لایحه از طریق دولت یا طرح از سوی مجلس برود تا اصلاح شود و با حضور تیم کارشناسی، ظرفیت‌های قانونی، دستگاه قضائی، کارشناسان و اساتید دانشگاه موضوع مواد یک، پنج و هفت برای شفافیت دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی اظهار کرد: فرآیندها باید اصلاح شود که جز با اصلاح قانون معادن در کشور دست یافتنی نیست و من معتقدم قانون ایراد دارد و قابل تفسیر است که در این صورت هر کس تفسیر خود را از آن دارد.